Servett-tricket


Min 4-åriga dotter börjar bli smart. Hon körde servett-tricket på mig idag vid middagen.

Jag sa att hon inte fick sin efterrätt (Färsk Mango) fören hon ätit upp maten. Lillebror åt upp all sin mat och mangon
så han fick lämna bordet och gå och titta på TV.  Storasystern börjar visa tendenser till smått panik men för ovanlighetens skull satt hon tyst och ifrågasatt inte mitt beslut.

Jag hade tröttnat att sitta och titta på henne när hon åt så jag ställde mig och diska. Hon pratar på så glatt och säger helt plötsligt att hon är färdig och visar stolt upp en tom tallrik.

Bra gjort tjejen säger jag och ger henne mangon och fortsätter diska.

När jag nu städar bordet ser jag en ihopknycklad och bullig servett vid sidan/under tallriken. Där låg maten!

Så nu ska servetterna inta en annan plats i hemmet :)

Kommentarer
Postat av: Jasse

Du går in på www.picnik.com jätte lätt..

2009-08-27 @ 15:18:40
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag känner en tjej som för ca 30år sedan kunde massa trix som hon testa på alla runt om kring henne....och nästan allt funkade ....med ett leende och smilegroparna kan man nästan charma alla......

2009-08-27 @ 18:18:46
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hi,hi vilken slug liten tjej - hon kommer at gå långt ;-) Och visst ska jag njuta i helgen, antar att mannen kommer att vilja rymma när vi sätter igång och surra och skratta... men det får han ta skrattar Önskar även dig en fin helg! KRAM

2009-08-28 @ 07:43:55
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0