Varför öppnade jag en restaurang?


Här kommer bildbeviset på att jag faktiskt kan laga mat. Hur resultatet blev får ni fråga min Make om. Jag frågade honom igår om han önskade att han haft en fru med bra matlagningskunskaper. Jag fick inget rakt svar. Det var väldigt vagt och han lyckades på något sätt ge mig ett svar men inte på min fråga. Hm...

  

Faktiskt så var det en av anledningarna till att vi startade restaurangen. Den största orsaken var att jag ville ha ett jobb. Jag ville inte jobba på min makes företag. Jag ville ha något eget. Orsak nr 2 var att maten och utbudet i vårt lilla semesterparadis inte är så bra. Så jag beslutade mig för att öppna en restaurang UTAN tidigare erfarenheter. Okey då, jag hade jobbat en sommar på Lisebergs Järnvägsrestaurang som servitör. That's it.

Så när vi precis fått reda på att vi väntade vårat första barn så skrev vi kontrakt på en markbit där vi sedan byggde upp restaurangen.

3 veckor efter invigningen så kom tsunamin och allt elände som jag inte orkar eller vill gå in på. Kan bara säga att vi var lyckligt lottade på vår destination men det var en tung period.

När vi väntade vårat andra barn får vi för oss att vi ska flytta restaurangen och ge den en nystart. Så hög-gravid som jag var börjar vi om från början. Ny lokal, ny renovering, design, målning, nytt namn och några veckor före födseln av lillebror öppnade vi portarna.

Nu har vi haft öppet i 5 år och mina barn växer och frodas tack vare kockarna på restaurangen ;)

Stor kram och tusen tack för alla härliga och goa kommentarer. De gör mig sååå glad!


Kommentarer
Postat av: Anna

wow, ja du kan ju. nu ser jag ju det. Nästan gång du kommer hit och hälsar på lovar jag att du ska få laga mat till mig. Ser fram emot detta och hoppas på att du kan komma nästa sommar :--)

2009-08-29 @ 10:13:46
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Gud vilen företagsamhet! Härligt att höra!

Måste ju säga att restaurangen är skitfin och jag tror med stor säkerhet att vi kommer att besöka den igen.

Nu kommer ju vår lilla bebbe i oktober så det dröjer ett tag innan vi ger oss av till Thailand igen. MEN vi gillade verkligen DIN restaurang!!



Fortsatt trevlig helg!



Kram

2009-08-29 @ 16:13:36
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Glömde ju svara på din fråga.

Jag jobbar som avdelningschef för dataservertekniker inom IT.



Kram igen

2009-08-29 @ 16:15:45
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!



Hittade hit första gången. Läste många inlägg eftersom Thailand gör mig nyfiken, vi åker till Phuket i oktober, längtar som en galning! :)



Berördes också av din mammas tragiska bortgång. Fick hon ett aneurysm? Jag är själv drabbad av ett sånt...



Kram!

2009-08-29 @ 20:15:01
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Oj sådan spännande resa du/ni gjort. Jag är djupt imponerad av ditt driv och att du vågade! Önskar all lycka även i fortsättningen - kram!

2009-09-01 @ 15:01:41
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0