Dåligt på bloggfronten

Oj vad jag har varit dålig på att blogga! Jag har varken öppnat min blogg eller läst någon annans blogg sedan i fredags!!

Barnens jullov har nu börjat vilket innebär att det är ont om tid för blogg och jobb. 100% fokus på de små liven.

I fredags var vi på julshow och alla föräldrar hade tagit med sig en tallrik mat från sitt hemland. Det görs en gång om året och det är en trevlig tradition. Värsta julbordet men med en salig blandning mat då vi har mååååånga olika nationaliteter på barnens skola/kindergarten.

När Tess & Viktor dansade på scenen så kunde jag inte hålla tårarna borta. Jag var så stolt och sträckte lite extra på mig. Tyvär blev bilderna inte så bra då det var motljus samt att jag var så fokuserad på att inte missa ett enda litet danssteg så kameran glömdes lite bort. Här kommer dock ett par bilder:







Dräkterna de bär kommer ifrån norra Thailand.

♥  ♥  ♥  ♥

I lördags bakade vi lussekatter. Vi bakade i två omgångar. Jag följde ett svenskt recept och sedan gjorde Stefan en omgång med ett amerikanskt recept. Det intressanta är att mjölmängden var den samma men enligt mitt recept skulle det bli 30 lussekatter och med Stefans 12 st. Hans blev gigantiska!

Tyvärr så är det jättesvårt att baka här då man inte har tillgång till samma råvaror samt att vi har en gas-ugn. Torrjäst är även något som jag tycker är svårt att använda. Det blir svårare när det alltid står tex 2 påsar. Hur mycket är 2 påsar när man har en stor påse på 1 kg torrjäst!

Lussekatterna blev okey. Mina smakade gott men blev lite döbakta. Stefan blev stora men fattig i smaken.

♥  ♥  ♥  ♥

Idag har jag och barnen varit i Nua Klong och hälsat på "vår Thaifamilj". Mamman och Pappan kom igårkväll hem ifrån Mekka. De ville egentligen att vi skulle komma redan igår men det blev för sent. Så jag och barnen åkte dit idag och åt lunch. S-tan i gatan vilken stark mat. Tur att det gjort särskild mat åt barnen. Jag fick blanda lite från båda två. Annars hade jag varit tunglös!

♥  ♥  ♥  ♥

Nu har jag inte tid att skriva mer. Jag måste fortsätta med min julstädning. Hm, julstök kanske. Jag måste bli färdig med att plocka undan allt skit så att min inhyrda städerska kan städa allt imorgon. Sedan kan jag julpynta här hemma. Japp, jag lejer ut mitt julstädande. För hur man kan tycka det är kul att storstäda. Det begriper inte jag. Jag avskyr att städa!

Kram på er alla!
Sara

Kommentarer
Postat av: Carina

Åh vad söta dom är. Jag förstår om det kom en tår det gjorde de på mig också. Lycka till med julpyntet.

Många kramar

Carina

2009-12-14 @ 11:28:53
Postat av: Bo Marttjern

Hej Sara



1 påse torrjäst på 12 g motsvarar ett paket med 50 g färsk jäst.



Kram Bo

2009-12-14 @ 13:47:50
URL: http://phryganea.blogspot.com/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tjingeling goa du, här är det bara bra, speciellt efter kvällens fina besked i min brevlåda :-) På jobbet är det dock mycket att stå i då ja ska vara ledig i tre veckor och sedan lämna över för mi nbarnledighet... Och helt rätt prioriterat av dig, kalrt barn och jobb går först, men ett litet inlägg emellanåt kan du kosta på dig ;-) De var så söta i sina dräkter!!! Kram

2009-12-14 @ 18:29:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: yo

gud så sö ni är

2009-12-30 @ 13:53:55
URL: http://yosirinan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0