Lussekatter

Kom precis på att jag knäppte lite kort när vi bakade lussekatter.


Viktor & Tess bakar


Här ser ni deras fina alster

Nu har jag röjt färdigt, så nu är det fritt fram för Khun Em att komma hit och städa.

När hon är här imorgon ska barnen följa med B in till Krabi och handla födelsedagspresent åt Stefan. Han fyller år på fredag. Själv ska jag åka och jobba. Jag och kocken ska åka in och hämta upp hans arbetstillstånd som nu är färdigt. Det är tur att man har kontakter och bjudit Arbetsförmedlingen (som har hand om tillstånden) på X-antal middagar. För normalt sätt brukar det ta betydligt längre tid att få sitt arbetstillstånd godkänt och klart.

Imorgon ska vi även planera julmaten till restaurangen. Samt jag ska lägga in en beställning för vår privat julfirande hemma hos oss. Nu är det inte många dagar kvar fören Bosse kommer (mammas man - min plastpappa). Mer exakt 6 dagar, super kul!! Barnen frågar varje dag efter Bosse och längtar massor.

Nu kallar sängen!
Kram
Sara


Kommentarer
Postat av: Carolina - Vinn Personlig Sagobok & Påslakanset från Lundmyr of Sweden!

Vilka duktiga barn :-)

Kommer ni servera svensk julmat på restaurangen? kram

2009-12-14 @ 16:47:04
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Malin

Vilka härligt gula lussekatter! Antar att saffranet är mer av äkta vara hos er! Säkert mkt bättre pris också, här får man betala ca 40:- eller mer för en ytte pytte påse! Fy fan! Men så är det helt klart mina favvobullar på hela året.



Gullebarnen, såklart det kommer tårar... Va dum man är som inte bara njuter av stunden utan knäpper en mamma kort. Fast man vill ju ha minnen oxå!



JAG VILL OXÅ HA STÄDERSKA!!!!!!!!!!



Kram på dig!

2009-12-14 @ 19:00:22
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: thaikalle

Härlig blogg

2009-12-15 @ 02:32:22
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Bo Marttjern

Det blir ju jättefina lussekatter trots jästen. Om du av en händelse har en svensk femkrona i någon spargris så väger de 10 gram. Gör en enkel balansvåg och när jästen börjar lyfta slanten har du rätt mängd. Oj redan tisdag i morgon blir det julklapps inslagning. Ho Ho



Kram Bo

2009-12-15 @ 07:18:33
URL: http://phryganea.blogspot.com/
Postat av: morfar

jag är avundsjuk Bo som får åka och kanske smaka lussikatten ps. I dag har vi snöfall vitt vitt dä du. Tusen kramar till er alla.

2009-12-15 @ 19:12:39
Postat av: morfar

jag är avundsjuk Bo som får åka och kanske smaka lussikatten ps. I dag har vi snöfall vitt vitt dä du. Tusen kramar till er alla.

2009-12-15 @ 19:14:12
Postat av: Anonym

Många kramar och ha det så kul med julstöket Slipper du städa ?????

2009-12-15 @ 19:19:13
Postat av: Sockenvägens Söta

Tack goa du! Hoppas allt är bar å att ni nu börjar ha julstämning trots frånvaro av snö... Ta hand om bosse när han anländer och var rädda om varandra. KRAMA

2009-12-16 @ 08:26:18
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: marie

Härligt bullbak och fin dans!

Förstår att du är en stolt mamma!!!!

Här har snön nu kommit, ute är vitt och fint,,,,och halt på vägarna. (fy)

Må så gott i värmen! Kram

2009-12-16 @ 10:34:20
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Tjena bullmamman!

Finns det några bullar kvar nu eller ligger dom i din degmage?

Här har ALLT FÖR MÅNGA bullar (och kakor med för den delen) redan slunkit ner.

Hur ska denna sluta?

Kommer få boka 2 stolar till mig själv på flyget till Thailand i vår.



Kramis

2009-12-16 @ 13:47:43
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: sara

Vad kul att få lite Sverigebesök. Själv har vi precis fått hem mamma efter hennes thailandsvistelse. Hon hade såklart massor att berätta. Och längtan dit blir ännu större.

Så fina barnen var på sin uppvisning. Visst blir man stolt när barnen gör något sådant :)

Hoppas lussebullarna blev goda.

Om jag har svårt att få till nån julstämning kanjag tänka mig att det är ännu svårare hos er i värmen. Fast igår snöade det till och med hos oss här i Skåne också :)

Kram

2009-12-16 @ 18:26:22
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0