Läkarbesök



Imorse var jag hos doktorn. Jag har en sådan fruktansvärd smärta i armhålan och en stor knöl som inte vill ge med sig. Tror jag är inne på dag nr 5 och den vill inte lägga sig. Tvärtom, det blir bara värre och värre.

Så imorse bar det av till en klinik. Väl där så pratar ingen engelska men jag lyckades med min knaggliga thai. Fick antibiotika och imorgon ska jag tillbaks och de ska skära upp den och tömma ut innehållet. Blärk. Urk. Vad äckligt.

Jag kan tyvärr inte berätta vad som har hänt för jag fattar inga medicinska termer på thai,haha. Håll tummarna för mig imorgon. Jag funderar eventuellt på att ta med en thailändare som kan översätta. Vore kanske bra att veta vad som orsakat knutan så man kan undvika det i framtiden.

Har läst lite på internet. Det kan vara inflamation i lymfkörtel, inflamation i en hårsäck, ett litet sår som infekterats pga en gammal och dålig rakhyvel (kan mycket väl vara boven i dramat hemma hos mig...). Det enda jag vill är att få bort smärtan och knölen. Sedan är jag glad igen.

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Usch hoppas det går bra! Jag hade en bekant som fick liknande problem och då var det inflammation i hårsäck som du skriver pga bakterier troligtvis från rakhyveln. Och i den värme du befinner dig i antar jag att bacillusker frodas hej villt, så än en gång, hoppas allt går bra! Kram kram

2009-07-01 @ 08:30:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

usch då det låter inte skönt...hoppas det försvinner snabbt! låter asläskigt och tömma det.

kram kram

2009-07-01 @ 17:54:56
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0