Vem gör läxan med barnen?

Vi har ett dilemma. Vem ska göra thai-läxan med Tess???

Det är inte så svårt än så länge för det är "bara" att lära sig skriva deras bokstäver. Men det som gör det hela lite svårare är när läraren skriver ett meddelande på thai, som på bilden nedan. Bortsett från mina två barn så är det bara en till tjej som är 100% västerlänning dvs de andra skolbarnen är antingen 100% thailändare eller mixbarn dvs 50% thai- 50% västerlänning. Varken jag eller min man kan skriva/läsa thai.



Är det någon som kan gissa vad det står på bilden nedan???


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

oj, i mina ögon har ni ett kul dilemma, nu får även ni lära er språket hjälpligt - men det ser ruggit SVÅRT ut måste jag medge. Trist att mannen var tvungen att arbeta (på resturangen, eller har han annat jobb?) Ni får ta igen det en annan gång - och du MÅSTE uppsöka läkare om nu, inget att dra på, den där knölen lät inte lovande... Stor kram!

2009-07-07 @ 15:55:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Seema

It looks like she does not need any help, everything is correct :-)

Top is the date and the teacher's instructions "practice writing (tracing) the words, then colour the pictures", then under you have 0 - 9. I want the same from you on my desk by tomorrow morning, please :-D

2009-07-07 @ 16:03:50
Postat av: Simon

Här finns lite nya bilder på kattungarna som du såg för ett tag sen på Agnes blogg.



Ha en bra sommar

2009-07-07 @ 18:37:43
URL: http://liamspappa.blogspot.com/
Postat av: Anna

haha...du det där ser ju inte helt lätt ut. Men du vännen du har ju aaaaaaaaaaaaaaaaallllltid varit så himla bra på att göra läxor sådär här fixar du på ett eller annat sätt :) :)

2009-07-07 @ 18:43:09
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vi åker redan i morgon bitti, men är hemma igen lagomt till helgen. Minisemester, vi åker bara 18 mil bort. Lagomt när man har en liten som inte gillar att åka bil :-) Grått och trist även idag, så vi får klura ut någon trevlig inne aktivitet... Hoppas ni får en toppen dag! KRAM

2009-07-08 @ 09:33:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

småskrattar lite för mig själv,du har ett litet skojigt dilemma tycker jag här hemma då....men för er är det såklart helt annorlunda,,,,ja hur gör ni... Det verkar vara rätt spännande ..

kramar lolla

2009-07-08 @ 20:44:44
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0