Durian säsong


Durian är klassad som världens mest illaluktande frukt. Jag anser mig själv inte ha några problem med lukterna som kan komma i mot dig när du  är ute och kör moppe. Lukterna av gamla ruttna matrester som ligger ute i gassande sol kan vara ganska intensiva men även dessa vänjer man sig vid.


Durian däremot klarar jag inte av. Jag får klökningar varje gång jag känner doften. Värst var härrom dagen när jag hämtade sonen hos barnflickan och han satt och åt durian. Hela pojken stank durian och han förstod inte varför hans mamma gick i taket och stoppade ner hela honom i en vattentunna för sanering.


Så hur ska jag beskriva doften? Bästa jämförelsen är surströmming. Det luktar illa men smakar något helt annat.

Durian är i många storstäder, shoppingcenter och hotell förbjudet och skyltar som denna förekommer









Kommentarer
Postat av: Anna

haha, är det så illa att man måste förbjuda den!!

smakar den gott då?

2009-06-20 @ 10:47:41
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0