Blandade känslor

Imorgon är det min födelsedag och jag har inte sett fram emot den då jag tror att saknade av min kära mor kommer att bli stor. Jag har försökt undvika att tänka på den men då min dotter älskar födelsedagar och frågar mig hela tiden hur många dagar det är kvar till min födelsedag. Då är det svårt att undvika att tänka på den.

Tack vare min dotter så ser jag nu fram emot min födelsedag. Hon är fantastisk. I helgen var hon och B inne i Krabi och handlade en födelsedagspresent till mig. När hon kom hem sa hon så här:

Mamma, jag har en suprise till dig!! Men den får du inte nu. Den ska du få på din födelsedag. Jag ska gömma den under min huvudkudde och sedan på din födelsedag ska jag ta fram den och säga Happy Birthday och sedan öppnar du presenten och blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ här glad (och så håller hon upp händerna och visar). Då säger jag- Suprise :)

Ikväll blev hon lite ängslig och jag såg att det var något och när jag frågade henne så säger hon med gråten i halsen att hon inte kan sjunga Happy Birthday sången på svenska. Då sa jag att det går bra på engelska oxå men det ville hon inte. Så vi övade på den svenska ett par gånger.

Ikväll när hon gick och la sig så sa hon:
Mamma, imorgon när jag kommer in och sjunger för dig så får du sova och när jag sjungit färdigt får du vakna. Okey mamma?

Älskade Tess- mormors flicka. Du är så go!


Jag och Tess för 4 år sedan

Godnatt kram
Sara


Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

GRATTIS I FÖRSKOTT FIIIINA SARA!!!!

Roligt att se en närbild på dig :)



Gud vad gulligt av Tess!

Dom har verkligen tydliga och klara bilder och idéer om hur saker och ting ska vara!

Man får ibland kämpa för att inte göra dem besvikna!



Hoppas du får en toppenbra födelsedag!!



Massa STOOOORA kramar från Anso the degmage

2009-11-03 @ 15:40:04
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Gullunge, du kommer få en alldeles underbar födelsedag, hon har verkligen planerat allt fina Tess.

Kram

2009-11-03 @ 15:51:48
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Kattis

Åååå Tess, du är väl den enda 4,5 åring som kan uppvakta din mamma med sång på 3 språk!!!

2009-11-03 @ 16:42:32
Postat av: Bo Marttjern

Hipp Hurra för födelsedagsbarnet. Det här får du inte läsa i dag. Jag är kass på att köpa kläder till dig. Det är svårt att hitta rätt storlek. Men jag har puttat in som cash på ditt konto. Köp fan ingen orange matta om du inte tänker ha den på dig förståss. Stick iväg till Krabi eller någon annan by där de har kläder för dig.



Kram Bo

2009-11-03 @ 18:04:03
URL: http://phryganea.blogspot.com/
Postat av: Malin

Styrkekram till dig!! Hoppas att dina barn kryar på sig tills imorgon och att du själv inte blivit smittad.



Nu är jag nyfiken, undrar vad Tess hittat på?



Kram!



Ps. Klockan är 18.03 & jag tror att du ligger 6 h före så Grattis, grattis, grattis (på thailandstidfödelsedagen)!!!!! Återkommer imorgon med sång och hurrarop! ;)

2009-11-03 @ 18:04:54
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh va gullig hon är :) Lova nu att låtsas sova imorgon, (vi får ju hoppas att du inte sover på riktigt för alla vi som känner dig vet ju hur du kan vara om man ska väcka dig) :--)

Skickar en massa födelsedagskramar och pussar, hoppas du får en jättefin dag gumman. Kram kram...mannen hälsar oxÅ!!!

2009-11-03 @ 18:08:23
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Fia

Johan han kom in vid 6-tiden på min födelsedag, varken jag eller Henke skulle på jobbet så jag hade slagit av alarmet (till vilken nytta). Klockan 6.45 frågade han första gången, när kommer gästerna? Efter att ha väntat 10 timmar på gästerna som skulle komma klockan 17.00 så säger han ca 16.40. Mamma är du säker på att de vet att det är idag du fyller år....

2009-11-03 @ 21:19:33
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja må du leva, ja må du leva!!!! GRATTIS älskade du, vilken fin dotter du har, jag blir tårögd när jag läser.. Och din mamma finns hos dig i tankar och i ditt hjärta... Massor av kärlek till dig, å önskar att jag visste att du fyllde år då hade jag givetvis skickat en brevduva till södern med Ballerinakex i pepparkakssmak till dig!



KRAM!

2009-11-04 @ 07:48:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

sjunger



Vad är det för dag idag?

Är det en vanlig dag?

Nej det är ingen vanlig dag för det är Saras fördelsedag HURRA, HURRA, HURRA!!



Åh var bara tvungen att kika in en snabbis innan jobbet för att se vad Tess hittat på! Hoppas att du får en toppendag, jag är säker på att din mamma ler i sin himmel när hon ser hur fantastiska barnbarn och dotter hon har!



Kram, kram, Kram!!

2009-11-04 @ 08:27:27
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

men å vad söt hon är!!

MÅNGA miljoner grattiskramar till dig!!

hoppas dagen blir bra!

2009-11-04 @ 09:56:04
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Morfar Gustav

I dag måste jag också få vara med på denna sida och som alla andra sända massor av grattiskramar.Har redan hört att början på din dag varit så fin och bra som vi alla önskar att just din födelsedag skall vara. Grattis! Grattis! och krama barnbarns barn och make ...

2009-11-04 @ 10:37:34
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

och GRATTIS på din dag.. :) vilket jättefint kort på dig och din dotter.. :)



hoppas du får en underbar dag!!!



KRAM

2009-11-04 @ 11:03:56
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0