En liten utmaning

Har suttit en stund och roat mig lite med en utmaning jag fick av en kär vän - Spättan Jansson

Utmana 5 personer och berätta det för dem, samt för personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord.
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt,
får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar 2 ggr.
eller skriva ditt namn som svar (förutom fråga 1)

Här kommer mina svar:

1. Vad heter du: Sara
2. Ett ord på 4 bokstäver: Sola (är det många som gör här)
3. Flicknamn: Sofia (en av mina favorit mostrar)
4. Pojknamn: Stefan (eftersom det är Farsdag idag så får min käre make vara med)
5. Yrke: Scuba Instructor (är ett passande yrke att välja då jag arbetar dagligen med dem)
6. Färg: Svart (svart passar alltid)
7. Klädesplagg: Sarong (har jag på mig just nu, mysplagget här hemma)
8. Mat: Spagetti (i alla dess former är mycket gott)
9. Sak i badrummet: Schampoo (stavar du med 1 eller 2 o:n??)
10. Plats/Stad: Saigon (dit skulle jag gärna vilja åka tillbaka!)
11. En orsak att vara sen: Strömavbrott (ingen väckarklocka som ringer)
12. Något man skriker: Satan (kan man skrika fast det gör inte jag)
13. Film: Sound of Music (måste väl vara en av de bästa filmer som gjorts?! Eller hur mormor?)
14. Något man dricker: Sodavatten (dricker jag dagligen)
15. Band: Savage Garden (är vad jag kom på.. Jag är urkass på musik)
16. Djur: Sjöhäst (är mitt absoluta favorit djur i havet)
17. Gatunamn: Soi song (Gatan vi bor på)
18. Bil: Saab (har jag aldrig varit ägare till)
19. Sång: Små groderna (gillar mina barn att sjunga)


KLART!

Nu utmanar jag

Anna

Linda

Tess

Jen

Malin


Kommentarer
Postat av: Jen

Tack så mycket för de fina orden, det värmer.. Jag vet det var väldigt bra att jag hann hem, pratade mycket varje dag, känns lite bättre nu på ett sätt. Ledsen att höra om din mamma.. Livet är inte alltid rättvist.



Utmaning, det blir kul, min första! :)

2009-11-08 @ 10:18:44
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: annapanna

Tja ba! Kul med utmaning. Fyller i senare idag för nu ska vi gå till affären o köpa snus (blä). Det är Dannes "tur" att ha feber nu... På Fars dag o allt :( Suck!

Hoppas du har en bra dag.

Puss o kram

2009-11-08 @ 11:04:41
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Tess

Nu har jag utmaningen...skoj ju. =)

Ha en fin dag vännen

Kram

2009-11-08 @ 11:47:49
URL: http://tessbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0