Helgen borta...och måndagen här

Helgen har varit lugn men började lite dramatiskt.

Tess ramlade och slog tinningen mot soffbordets ena hörna. Blodet droppar och det enda som Tess får fram mellan gråten är : Jag vill inte till doktorn. Jag vill inte ta någon spruta. Måste jag? Måste jag?

Stackars Viktor står och tittar på och ser helt förskräckt ut. Jag ringer Stefan som kommer hem på nolltid men som tur var så har det slutat att blöda. Hon fick ett stort jack vid vänster tinning och så fort jag sa att hon inte behövde åka till sjukhuset så ville hon gå till spegeln för att se hur det såg ut. Resten av kvällen satt hon och visade Viktor sitt sår och till slut fick hon ett stort Kitty påster och allt var som ur världen. Tills imorse på skolan. Det första hon gjorde var att springa fram till lärarinnan och visade såret :)

I lördags på dagen var Tess hos B och Viktor var nere på stranden och lekte. Jag och Stefan var inne i Krabi en sväng och fixade lite med jobbet.

I går lagade jag Älgfärssoppa men utan älg.. Lite svårt att få tag på det här så det blev på vanlig nötfärs. Den blev riktigt god. Tess gjorde fruktsallad tillsammans med Stefan och Viktor hjälpte mig med disken. En lugn söndag med andra ord.

 



Vad gjorde du i helgen??

Kram
Sara som ni ska ha staffmöte


Kommentarer
Postat av: Carolina

Läskigt, det är alltid värre när det börjar blöda... skönt att det gick såpass bra! Vi spenderade lördagen hemma med städ och annat trist, söndagen spenderade vi hemma hos vänner i deras nya hus - urmysigt! kram

2009-11-23 @ 08:19:03
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Vad olustigt med tinningen, men attans vilket go i tjejen som INTE ville till doktorn, man måste le... Tur att soppan smakade, är en stor favorit här hemma :-) Lämnar en stor kram å hoppas att staffmötet går fint!

2009-11-23 @ 08:19:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej..

Alldels för länge sen jag tittade in till dig. Hoppas allt är bra :)

Obehagligt när barnen skadar sig, tur att det inte var värre. Tänk vad ett litet plåster kan göra :)

Ha en fin dag,kram

2009-11-23 @ 08:53:22
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Linda

STackars Tess, tur det gick bra iaf, tur i oturen ni inte behövde åka till doktorn.

Kram

2009-11-23 @ 10:38:55
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Carina

Det är alltid så otäckt när barnen gör sig illa. Tur att det gick så bra ändå.

Många kramar

Carina

2009-11-23 @ 10:47:39
Postat av: Linda

Klart jag skickar ner lite bullar till er, maila adressen vart dom ska bara:)

Kram

2009-11-23 @ 11:14:07
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Anna Söderberg

Men kolla, där fick man se en bild på farsan Baloo också. Trevligt trevligt :)



Stackars lillfisen som gjorde illa sig!!

Dom är ju för söta när dom ska visa upp såret för alla sen :)



I lördags hyrde vi ett släp och åkte och hämtade 2 vita byråer hos en kompis. Hon ska flytta och hade inte plats för byråerna. Men det hade vi :)

På eftermiddagen kom en kompis förbi med sina döttrar och vi satt och slösnackade i soffan.

I går kom 2 kompisar hit med lunch och nybakta chokladmuffins. Vi käkade och snackade massa skit.

Det var typ min helg :)



Nu ska jag plocka lite medan min lilla korv ligger och sover middag.



Puss & kram

2009-11-23 @ 12:24:47
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Just det.

Man kan ju lätt tro att jag är händig och duktig och pillig och superduktig på att göra namnsmycken. MEN det är jag inte ;)

Däremot har jag 2 namnsmycken.

Det ena har Johanna (http://dromshopen.blogspot.com/) gjort.

Det andra har Petra (http://petraodaniel.blogg.se/) gjort.

Kostar runt 200-lappen.

Jag mailar bilder till dig.



Puss & kram

2009-11-23 @ 12:32:59
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch vad jobbig när dom små slår sig!! Min bror gjorde samma sak när han var liten men han föll mot ett akvarie så han var tvungen att fara och sy.Jag minns att man inte såg han öga för det hängde ner en skinflik över. Inte kul :(

Här har helgen gått alldeles för fort som vanlig! Men snart ska Danne vara pappa ledig länge...det ska bli SÅ skönt!!

Ha en härlig kväll!!

Kramen på dig

2009-11-23 @ 16:19:08
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Morfar mormor

Inte kul att slå hål i huvudet, har ett minne av att en viss Sara gjorde något liknande på Söndagsvägen men då var farbro docktorn inblanad.Och vad gjorde vi i helgen? Fredag Boul,+ PRO möte.Lördag Julmässa med PRO. ilfart in till Stora torget och Ljuständning av stan med b.l.a. körsång av "Åsas" kör middag på stan slutade i Stadshuset med konsert av SAREK och "Åsas" kör en toppen grej.Söndag Ljusstöpning hos Ulla och Per Henkes mor och far. Johan var också med. Han sa att han var IKEAs ljusstöpar fabrik. Jag tycker att det var ganska intensivt för två pensionerer. Många kramar och säeskilt till Tess och Viktor.

2009-11-23 @ 16:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0