T.G.I Friday

Jag måste säga att T.G.I Friday restaurang är ett ställe som jag verkligen förknippar med mitt år i USA. När jag var 18 år åkte jag till USA och jobbade som AuPair. Det var nog ett av det bästa besluten jag tagit i mitt liv. Detta gjorde att jag fattade tycke för att resa.

Den största anledningen till min USA resa var att jag inte kunde prata engelska före min resa. Jag verkligen försökte göra mina läxor, jag missade inte en enda lektion och trots detta fick jag en 1:a i betyg (på min skoltid hade vi betygsystemet 1-5 och 1 är då lägst).

Jag kommer ihåg att mina 2 första månader fick jag kämpa för att förstå vad familjen sa och jag pratade nästa ingenting. Jag hade 3 barn att ta hand om. Tvillingpojkar på 3 och en tjej på 6 år. När jag väl började prata så var det på samma nivå som barnen dvs barnengelska.

Jag minns en av mina första date:er och jag behövde gå på toaletten. Jag ursäktade mig och sa att jag måste gå på toa och pee-pee. Han skrattade gott och förklarade att man säger restroom (or ladies) och "powder my nose".

Jag är helt övertygad att om jag inte hade åkt till USA hade jag idag inte suttit i Thailand som egen företagare!

Nä, nu har jag inte tid att sitta här längre. Om ett par timmar anländer min nya svenska kock!

Ikväll åker Tess & Viktor till Neu Klong dvs till sin thaifamilj. Idag är det "Hari ja rajo"- eller nått... Muslimsk högtidsdag så det är party (utan alkohol förstås) ikväll.

Nu tror ni kanske att mina barn är muslimska men ack det är de icke. För tillfället tror de bara på Tomten!



En trött lillebror som inte är trött enligt honom...

Om jag inte hinner skriva något mer idag så vill jag önska er alla en riktigt trevlig helg


Kommentarer
Postat av: Anna

va häligt det ser ut när Viktor sover. OCH vilka snygga kudda man se. Jag UNDRAR vilken det är som har såååå fin smak och ha köpt det tyget ;)



Håller med dig helt om att ditt beslut att åka till USA var ett väldigt klokt beslut (även ifall jag tyckte det var trist att du åkte), du var verkligen jättemodig och själv skulle jag ALDRIG ha vågat göra samma sak, hemmakär som jag är.

2009-11-27 @ 17:50:38
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0