Torsdag

Barnen sover sött i sina sängar.

Vi har varit inne i Krabi och veckohandlat
. Det tog lite längre tid än beräknat så vi stannade till på KFC och åt middag. Mat från alla delar av kostcirkeln - not - Friterad kyckling, ostpuffar och pommes och vatten :)

På väg från skolan så började det spöregna och det var så kraftigt att jag var tvungen att köra in till sidan för en stund. Då frågade Tess:
- Tror du det regnar på mormor? Nä förresten, jag vet att hon har en tjock jacka så den har hon nog på sig just nu. Eller hur mamma?! Mamma, har mormor ett stor hus där uppe? Det tror jag att hon har.

Söta Tess, hon tänker väldigt ofta på mormor och har SÅÅÅ många frågor.

Något annat som hon tänker på 24 timmar om dygnet just nu är Santa Claus. Hon undrar om Santa Claus och Jultomten är två personer och isåfall vem som kommer till oss. Hon frågar varje kväll om hon har varit snäll (för annars kommer ju inte tomten som ni alla vet). I bilen in till Krabi så somnade hon och när jag väckte henne så berättade hon att hon drömt om Tomten och hon hade frågat honom vad han önskar sig i julklapp. Hon kunde inte berätta det till mig för då kanske Tomten hör, och så pekade hon upp mot himlen :)

Nu slog det mig. Jag måste fråga vad Jultomten heter på thai :) Varje morgon på väg till skolan har hon thai-lexikon med mig. Imorse lärde jag mig ordet cykel och nått mer som jag redan har glömt bort, haha.

Nu ska jag titta på "17 kids and counting".

Varför vill man ha 18 barn???

Kan någon svara på det??

För mig låter det helt absurt! Fast den familjen verkar inte helt normal. De känns lite som en sekt. De hemskolar sina barn, kontrollera datorn och begränsar TV-tittandet till minimalt och det är många religösa inslag och deras värderingar är väldigt olika många andra.

Jo, en annan sak. Ikväll är det första kvällen som jag känner att säsongen har dragit igång. Det är många gäster i restaurangen och det gör mig glad i hela kroppen :)

En glad kram
Sara



Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad glad jag blir över att höra att säsongen dargit i gång och det är mycket folk i din restaurang, nu ska du se det vänder.



Ja varför vill man ha 18 barn? det är frågan. Vilken kanal går det programmet på?



Kram

2009-11-12 @ 15:42:40
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Anna Söderberg

Söta Tess!!

Här har vi inte börjat prata så mycket om Julen än.

Men det lär komma :)

Nathalie önskar sig ALLT som är i reklamen på barnkanalen.



SKÖNT att det börjar hända grejer i restaurangen juuuuuuuuuu!!



Massa kramisar

2009-11-12 @ 16:57:17
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tess har så gulliga funderingar! Och så glad jag blir att det har dragit igång nu med gäster!!!

Oc du har rätt i går var jag verkligen arg, sårad och iriterad, men det gick över då jag skrivit av mig, jag kanske har ovanligt höga krav på andra, men jag kan inte tolerera falskhet, det gör mig så in i baljan besviken, bättre få men nära vänner!! Lämnar en stor kram till underbara dig!

2009-11-12 @ 17:46:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: felicia ◕‿◕

åå cooolt!!!!

Hellokitty är riktigt nice,

hon är min idol ;)

2009-11-12 @ 17:50:19
URL: http://felicialinneaamanda.blogg.se/
Postat av: felicia ◕‿◕

åå cooolt!!!!

Hellokitty är riktigt nice,

hon är min idol ;)

2009-11-12 @ 17:50:35
URL: http://felicialinneaamanda.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härligt att säsongen har dragit igång! Hoppas att ni har det bra.



Kram Johanna

2009-11-12 @ 18:06:00
URL: http://cedersallad.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ostpuffar lät ju helt klart intressant ;) Vad kul att säsongen dragit igång - ha en härlig dag/kväll eller vad det nu är hos er! ;) kram

2009-11-12 @ 18:57:29
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Bibbi

Om du har tur så kommer två av mina arbetskamrater och äter hos dig. Jag har för mig att det var Krabi de skulle till. Om du ser en blond kvinna och en mörkhårig man i 45-50 års åldern så kan det vara de. Eva o Urban heter dom.

Ha det bra.

Kram

Bibbi

2009-11-12 @ 19:57:54
URL: http://bibbisblogg.wordpress.com
Postat av: Anna Lundin

Tack så mycke det ska jag göra.. = )

2009-11-12 @ 20:20:50
URL: http://trollmorzan.blogg.se/
Postat av: sara

Hej hopp..

Vad härligt att säsongen kommit igång för er!



Det kan inte vara lätt med alla dessa frågor om döden och vad som händer sen. Man vet ju inte vad man ska svara små barn. Jag har två väldigt nära vänner som har det jobbigt just nu. Deras mamma resp. pappa har precis fått reda på att de har obotlig cancer. Bara tanken på hur man förklarar för små barn att deras mormor/morfar inte kommer att finnas så länge till, får mig att rysa. Men oftast tar ju barnen det mycket bättre än man tror.



Oj oj vilken familj. Det låter ju lite sjukt att styra barnens liv på det sättet. Kan bara säga att jag Aldrig skulle vilja ha så många barn. Är väldigt nöjd med mina två :)

Hoppas ni får en bra helg på restaurangen. Stor kram

2009-11-12 @ 20:45:31
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Helena

Kul att hitta hit också! Spännande att läsa om livet på andra sidan jordklotet!



Ha det bra!

Helena

2009-11-12 @ 22:30:06
URL: http://www.klarafardiga.com
Postat av: Morfar mormor

Hej där borta alltid lika roligt att höra om dig och barnen. Skulle järna komma och käka på din krog men lunchrasten är för kort för att hinna fram och tillbaka. Sen tror jag säkert att jag fr.o.m nu ej kommer att hitta ett ledigt bord. Kram och Kram

2009-11-12 @ 22:46:49
Postat av: Bo Marttjern

Oj vad långt ner på listan man blev nu då. Gött att säsongen drar igång. nu funderar jag på att falla utanför ramarna. Först tänker jag på att flytta norrut. Jag kan lika gärna vara ensam i lappland som i götet. Nummer två är att göra något utöver det vanliga och en sak jag vill göra är att cykla till Thailand. Det tänkte jag göra när jag går i pension. Det må verka långt in i framtiden men om jag har tur kan det bli av när jag blir 61 och det är inte så jäkla långt bort. Om det finns sponsorer så åker jag nästa augusti. Det är kanske dumt att vänta.. Nu något helt annat. Bervare mig för internet. Blodsugare är de allihopa. Jag älskar att ringa till support. Hur i jösse namn klarar ni sådant i Thailand. Jag är full av beundran.



Kram Bo

2009-11-13 @ 20:57:42
URL: http://phryganea.blogspot.com/
Postat av: Oxford friend

Santa in Thai is "Sentaaa" of course! (rhymes with Fanta!) kram

2009-11-16 @ 04:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0