Bananskal

På gatan brevid våran ligger en mäklarbyrå. Den verkar gå väldigt bra då de har många anställda och SAMTLIGA är ägare av en sprillans ny bil.

Varje dag när jag kommer hem från jobbet och ska parkera utanför vårat hus så står det någon av deras bilar i vägen. De ställer sig ALLTID utanför mitt hus TROTS att huset mittemot samt grannhuset står tomt. Det gör mig GALEN. Jag ville köpa en vägkon och ställa ut eller sätta upp en parkering förbjudet skylt men min kära man som är så snäll, så snäll säger: -Äsch vad gör de om de parkerar där.
Det är lätt för han att säga då det alltid är jag som har bilen och han kör moppe.

Jag startade ett litet krig med en av tjejerna genom att parkera min bil 10 cm från hennes så hon varje dag var tvungen att backa ut och krångla lite grann. Till sist sa jag åt henne och bad henne hälsa alla på kontoret att jag inte ville ha dem parkerandes utanför vårat hus. Det funkade ett tag TILLS den förbaskade nya vita pickup bilen dök upp. Han den j-len är värst av de värsta. Han parkerar över halva våran uppfart så det är omöjligt att ens köra in bilen.

Idag när jag kom hem så har han gjort likadant. Jag blev galen och funderade allvarligt på att köra in i bilen men insåg snabbt att det är en ganska dum idé med tanke på att vår bil skulle ta skada. Så det värsta jag kunde komma på var att parkera 5 cm från hans bil OCH slänga mitt bananskal på hans pickup-flak. Nu hoppas jag på att regnet fortsätter och bananskalet åker omkring över hela flaket och geggar ner det OCH att imorgon är det strålande sol så att skiten torkar in!

(bild lånad från kreafon.se)

Hälsningar från en upprörd Sara!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha fler än jag som har lite PMS? ;)

Jag skulle oxå blitt helt galen och gjort som dig och gått bananas ;)

Hoppas att de förstår piken!



Kram på dig!

2009-10-05 @ 12:51:35
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hi, hi vilka hemska planer du smider, ta hämd med ett bananskal... Är det inte bättre att du kastar dit den tomma fiskbulle burken - då luktar det iaf lite illa... Skulle kunna skicka ned en sursträmmingsburk så kunde du hälla en sådan på flaket ;-P

2009-10-05 @ 13:56:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

haha...var du det värsta du kunde komma ihåg.

Och DU, synd att vi inte sparade den där vägkonan som hamnade i vårt rum i Helsingborg, den hade kunnat komma till glädje nu ju :)

2009-10-05 @ 17:55:30
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tuffa tag i Thailand! Ägg nästa gång, ey? ;)



Kraaaam



2009-10-05 @ 22:09:01
URL: http://cedersallad.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Hahahahaaaaaaa jag ser dig framför mig, med lågor ur öronen :)

Go Sara go Sara!!!

2009-10-06 @ 12:56:07
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0