Barnen hemkomna

Det blir inte alltid som man tror...

En timma efter mitt inlägg ringer Ma (mamman i thaifamiljen) och säger att Viktor har feber och vill åka hem. Hon talade även om att Tess varit sjuk på fredagen men var åter feberfri. Det vara bara att sätta sig i bilen och köra och hämta de små liven. När jag kom fram möttes jag utav två små kottar som springer ut från huset och ropar MAAMMMMAAA MAMMAAA med stora leenden på läpparna.

När vi kom hem stod maten på bordet och väntade på oss. Det kallar jag service. Mannen hade lagat spagetti och köttfärssås. Sedan blev det lördagsgodis och lite TV-tittande och mys i soffan.

.
.

Idag har mannen åkt till Kho Lanta och jag är hemma med kidsen. Viktor ligger just nu och sover. Han var lite trött efter att vi spenderat förmiddagen här hemma på tomten. Kidsen har badat i vattenslangen samt en gammal liten badbalja som jag använde när barnen var bebisar. Själv så tog jag ett ryck bland mina blommor. Jag hittade faktiskt några blommor bland allt ogräs ;)

I eftermiddag ska vi in till grannen och leka en stund. Annars har vi inte mycket inplanerat, vilket är skönt.

.
.

Jag borde sätta mig ner och planera kommande lördags party. Jag och min kanadensiska väninna ska fixa Halloween party för barnen. Så nu måste jag komma på lite roliga aktiviteter som vi kan göra.


Någon som har några bra tips på pyssel för barn mellan 4 -11 år. (De behöver självklart inte göra samma pyssel).

Kram
Sara


Kommentarer
Postat av: Anna

Ibland blir det inte som man tänkt sig.

Hopps kidsen frisknar till snart men dom låter iofs som dom redan är pigga :)



Så du har rensat i trädgården, SJÄLV..har du ingen trädgårdsmästare :) :)



kan inte så mycket pyssel...men när vi hade party en gång så gjorde vi söta spöken av marshmellow, vi färgade riset grönt med hjälp av karamellfärg så det såg ut som larver...och sen minns jag inte mer :)

2009-10-25 @ 08:37:55
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej på dig!! Tack för alla fina kommentarer inne hos mig ;-)

Vi mår alla jätte bra men jag kännr inte så mycket för bloggandet just nu. Vill bara njuta när det finns tid över;) hon kommer att bli stor fort ändå. Men jag kollar in lite då och då och jag kan tänka mig att när Danne börjar jobba igen å det blir lite rutin så kommer jag att blogga mer ;)

Det är alltid kul att läsa lite andras bloggar:)

massor med kramar

massor med kramar

2009-10-25 @ 08:51:37
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Linda

Tråkigt när barnen bli sjuk, hoppas han kryar på sig fort.

Klart du får länka till mig, jag har länkar till dig utan att ens fråga...hoppas det var okej.

Ha nu en fin söndagseftermiddag, Kram

2009-10-25 @ 14:39:24
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Mamma Russin

hej hopp..:)



nej så tråkigt med sjuka små.. :( hoppas sonen snart blir kry igen..



kramkram

2009-10-26 @ 07:33:07
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: sara

Hej

Nä, ibland blir det inte som man tänkt sig. På gott och ont :)

Men det kan vara skönt att bara ta det lugnt också. Jag var inte hemma från jobb föränn märmre tio igårkväll. Det blev en alldeles för lång dag. 7-21.30, var tvungen att jobba över :( Och idag jobbar jag till åtta. Gilalr inte alls att jobba kväll.

Hoppas du får en bra måndag...stor kram

2009-10-26 @ 08:07:21
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0