Fredag och en dag kvar....

.... tills jag får äta GOOOOOOOODIIIIIIIIIIIIIS!

(Bild från alltomstockholm.se)

Jag har inte ätit godis under hela veckan. Jag är bäst! Nytt personbästa tror jag allt.

Om jag nu är för lat för att träna så får jag ta till andra metoder. Jag har nämligen börjat få en degmage! Ni som känner mig vet ju att jag har kallats plankan, stickan, tunnis, myggan osv och har kunnat äta precis vad jag velat under hela mitt liv. Den tiden är nu förbi. Det stämmer vad de säger om det magiska numret 30. När man passerar 30-års strecket så är det kört :) Jag ska nu försöka hålla mig till lördagsgodis som barnen och jag har fått större förståelse för min dotter :)

Idag skiner solen och jag vaknade på strålande humör. Hela familjen satt ner och åt frukost tillsammans. Det blev havregrynsgröt (inte gott men bra) och kaffe. Sedan gjorde vi Tess läxa (jag glömde bort att kolla skolväskan igår...), lekte lite och sedan till kindergarden. Viktor ville inte vara där idag. Han ville vara med mamma på jobbet istället så han var lite ledsen när jag åkte. Sötnosen :)

Ikväll har jag inte bestämt vad vi ska göra. Jag har inte direkt lust att spela beachvolleyboll. Det blir så sent och det blir ingen tid för fredagsmys i soffan. Vi har gjort mycket den här veckan och kidsen verkar lite små trötta så jag tror vi stannar hemma ikväll och äter popcorn.

Imorgon åker mannen till Phuket igen och stannar över natten. Blärk vad jag avskyr att vara hemma själv. Sist så var det ju inbrott i huset bakom mig.

Min thaifamilj som jag kallar dem. Familjen som har tagit hand om både Tess & Viktor före de började på kindergarden. De vill att kidsen ska följa med dem och sova över hemma hos dem i morgon. Normalt sätt brukar jag aldrig tveka men nu vet jag inte. Jag vill nämligen inte sova själv. Min man frågade vad det är för skillnad att ha barnen hemma kontra sova själv. Han menar vad kan barnen göra om det står en man vid fotändan? Visst det stämmer men det är så mysigt att ha dem sovande hos mig i sängen och på något sätt så känns det bättre.

Imorgon kväll är jag även hembjuden till min kanadensiska väninna för att spela Mahjong. Det är jag, kanadensiskan, fransklärarinnan på skolan samt Tess & Viktors lärarinna som är från philipinerna. Vi alla är "män-lösa" imorgon så vi tänkte ha ett knytkalas och vi vuxna spelar Mahjong och barnen kan leka tillsammans. Det bästa är att de har det så stor och massa utrymme för barnen att leka utomhus och om de blir trötta kan de lägga sig och sova.

Söndag ingenting inplanerat. Jag tycker det är skönt att lämna en dag öppen.

Vad ska du göra i helgen??

Massa kramar från en glad & pigg
Sara


Kommentarer
Postat av: Linda

Förstår att du känner lite oro inför att sova ensam då mannen är borta, du kan inte sova över hos någon väninna nu när dom också är "mänlösa"?



Vi har inga planer alls inför helgen, ska bara ta dagen som den kommer. Både skänt och lite tråkigt att inte ha några planer.



Kram

2009-10-09 @ 10:29:37
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag älskar godis jga med=) Mina favoriter är skolkritor..du vet såna där vita med lakrits innuti=) MUMS!!

Vad jobbig att an sover borta SÅ mycket...vad är det han gör med jobbet?

Visst hade han ett dykcenter?

Hur kom det sig föresten att du började driva en restaurang när du inte gillar att laga mat?

Själv vet jag inte vad jag ska göra "när jag blir stor" ;-)

Vill inte tillbaks å slava på lassa...funderar på skola men är inte säker på vad jag skulle läsa...

jaja den som lever får se =)

Du får kanske sova över hos din väninna så du slipper vara själv...jobbigt med alla dessa inbrott!! Eller gillra en fälla som lever om massor så du vaknar innan tjuven står vid sängen ;-)

Hu jag kan inte ens tänka mig hur hemskt det skulle vara å vakna å så stod det ngn vid sängkanten...skulle DÖ av skräck!!

Jag hoppas för övrigt på att få föda barn i helgen ;-) Men bara för att jga fått mina andra två tidigt så kommer jga säkert att gå över nu då;-(

Annars så blir det lite fix å stäk på gården å kanske bio med barnen.

Hoppas du får en toppen helg!!

Massor med kramar!!

2009-10-09 @ 11:02:02
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Katinka på www.farmorsbloggen.se

Förstår verkligen din nattnoja! Det enda som verkligen skulle hjälpa är väl om ni installerade någon form av larm (eller skaffade en respektingivande hund?)och det är ju inte gjort i en handvändning. Men med tanke på inbrottet hos grannen så är ju din rädsla inte helt ogrundad. Så jag håller med föregående bloggare om att du ska be någon väninna sova över eller tvärtom. Att vara HELT ensam utan barnen skulle jag aldrig heller välja i din situation. Man ska lita på sin intuition! Många kramar!

2009-10-09 @ 11:26:26
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Anna

ohh..vilken härlig helg det ltåer som.

Vi ska itne göra så mycket...det blir promenader med Milo, 4-årskalas och så ska vi så lite gräs :)



haha..jag kom faktiskt ihåg när du kom hem från USA, då hade du en liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten valk faktikst.. :)

2009-10-09 @ 16:23:42
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Jag är bara 21 och har redan fått degmage, haha. Fast jag har heller aldrig haft den fördelen att kunna äta vad som helst och det syns inte. JAg försöker också hålla mig från godis i veckorna. går rätt bra. Och desto godare blir det ju på lördagarna ;)



Vad kul att du gillade min lilla blogghörna, dina ord värmer!



Härligt det låter med varma thailand! Trevlig helg. Kram Emmy

2009-10-09 @ 21:43:34
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Mari

Ska väl äta lite godis jag med men i morgon, i kväll jobbar jag och går av kl 10 i morgon bitti så bara jobb och jobb.....söndag morgon är det dax igen. Ha en bra helg o kramen!

2009-10-09 @ 22:06:02
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Tess

Lördagsgodis är gott. Speciellt när man har den där veckan i månaden, måste ha choklad och så är det bara. =)

Hoppas att det gick bra med barnen o kanske sova själv...förstår dig att det måste kännas hemskt konstigt o läskigt att sova utan barnen. + att ni har haft påhälsning...usch va hemskt. Låter inge kul alls.

Läste om din mamma...måste vara svårt..att inte ha henne kvar och att det skulle gå så fort och alldeles för tidigt. =(

Akvarium...hehe..usch det hade jag inte velat ha. Man kan ju inte precis ta upp dem o kela med dem...=)

Nähä snart dax för jobb igen..el praktik eller vad man nu ska säga. =) Tufft och bara hoppa in på heltid när man inte är van vid det.

Hoppas att du har fin o solig Söndag..=)

Kram

2009-10-11 @ 11:10:28
URL: http://tessbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0