Fredag hela dagen


Nu är det bara några få dagar kvar på Häx-tävlingen!

Om man inte har en blogg men ändå vill vara med och försöka vinna häxan så går det jättebra. Det enda du behöver göra är att gå in under "Skriv gärna en rad till mig" och skriv att du vill vara med om chansen att vinna Häxan.

Har man däremot en blogg och vill få en extra lott så länkar man med min bild i din blogg. Skriv även detta isåfall.



Idag har vi strålande väder. Solen skiner och det kommer att bli en mycket varm dag.

Som ni alla vet är det fredag och det innebär att det är Beachvolleyboll som gäller för oss. Jag har dock ett litet dilemma. Jag har fått en inbjudan till Wine tasting på ett sprillans nytt hotell. Grejen är bara den att det kommer att ta hela kvällen och sedan dricker jag inte vin.

Vi är även bjudna hem till min kanadensiska väninna på middag efter volleybollen. Hon har lagat Chili con carne. Hennes är såååå god. Så det lutar åt att åka till henne och äta chilli och dricka en kall öl i myskläder istället för en stel vinprovning med massa dryga människor som tror att de är nått bara för att de fått inbjudan.

Imorgon kanske kanske vi ska åka ut till Railey. En kompis som jag jobbade med när jag var reseledare. Hon och hennes familj kommer hit och vill att vi åker över till Railey och gör en övernattning och kanske tar en bergsklättringskurs. Det är vädret som får bestämma OCH lillebror. Han hade feber igårkväll men imorse var han pigg igen så han är faktiskt på kindergarden. Hoppas att det bara var en liten febertopp som de små liven ibland kan få utan någon direkt anledning.

Eftersom jag inte varit på Railey på flera, flera år (ska tilläggas för er som inte varit här. Det tar kanske 10 minuter med longtailbåt från Aonang stranden.) så har jag inga färska bilder. Var därför tvungen att googla och då hittade jag dessa.


Bild lånad från railay.com


Bild lånad från travelpix.nu


Bild lånad från ulfschneider.net

Ska ni hitta på något roligt i helgen??

Kram
Sara


Kommentarer
Postat av: marie

Åhhh, nu är jag inte lite avundsjuk.....Beach volley, värme, sol, Railay,,,,,,



Förresten, dottern till dom vi köpt huset vi bor i, bor på Railay. Hon heter Sara, driver en klättringsbutik med sin thailändska man. Dom har en söt dotter som heter Tua lisa. Kanske har du träffat på henne nån gång?!?



Min helg består av jobb....Jobbar kväll idag. 13-21.30

sedan tidiga turerbåde lörd o sönd...6.45-15...



Blir väl annars en lugn helg.

Må så gott i värmen!

Kram



Här vara -4 graader kallt i morse när jag gick till bussen med dottern ska du veta...

2009-10-02 @ 09:41:19
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Guten Tag kära Sara!



Railey säger du... låter kanon!

Hoppas ni kommer iväg!

Vi var aldrig "iland" där men vi lämnade av några andra passagerare när vi tuffade vidare till Phra na Cave Island (stavning?) några gånger.

Den stranden var verkligen fantastiskt vacker! Har du varit där?



Om det inte hade varit för att bebis kommer snart (den 16e enligt dig dårå;)) så hade jag fanimej bokat en resa till våren och kommit och våldgästat dig. Beware ;)



Nu ska jag ut och promenera i höstsolen.



KRAAAAAAM



Ps, voddler är en tjänst som gör att man kan se filmer gratis (streamat) på internet

2009-10-02 @ 11:21:21
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anna

jaddu stumpan. jag ska städa mitt hus, städa i trådgården, så gräs, i regn blås och kyla...låter NÄSTAN lika roligt som din helg va :))

2009-10-02 @ 20:48:12
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0