Torsdag

Idag bjöd min kära man på lunch. Det händer inte så ofta eftersom det oftast blir att vi äter på min restaurang. Han slog till på stort och tog mig till en riktigt gourme ställe - Gyllene Måsen. Eller som andra brukar säga McDonalds.

Därefter tog vi oss en runda med bilen och åkte runt och spanade på markbitar. Vi hyr huset vi bor i och skulle så gärna vilja hitta en fin markbit till en bra peng och sedan bygga vårt eget hus. Idag åkte vi till en gudomlig plats och hittade fina plättar med "hillside" och utsikt över havet och öarna. Me like. Ångrar att jag inte tog några bilder.
Nu är det snart middagsdags hemma hos oss. Ikväll blir det take-away thaimat. Bad mannen ta med lite olika rätter så vi får väl se vad det blir.

Efter middagen blir det nog en lugn TV-kväll.

Hoppas ni får en fin dag!

Kram Sara

Ps. Anso du ligger i farozonen ;)







Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

H J Ä L P

2009-10-08 @ 12:58:28
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Såg också det där hemsa artikeln om den lille killen usch! Vad tänker föräldrarna med?!



Och gyllenemåsen är en stooor favorit hos mig, mest kanske därför den är så exklusiv då jag har 50 mil tur å retur för en big Mac ;-)



Jag är disputerad statsvetare, doktor i statsvetenskap sedan ett par år tillbaka, har sedan jobbat som analytiker vid skogsstyrelsens analysenhet i skogspolitiska frågor, men valde bort stad och karriär för lugnet i det norrländska samhälle där vi nu bor. Hus, hem, frislufsliv och barnens uppväxt känns så mycket bättre och tryggare på detta sätt, vi har verkligen livskvalite´. Och vad gör jag nu? Jo, jobbar deltid som nämndsekreterare i en grannkommun. Dvs för protokoll osv vid kultur- och utbildningsnämndens möten, samt ansvarar för annan administration. Lättsamt å jag trivs toppen!



Sköt nu om dig å en trevlig helg om jag inte hinner titta in mer innan älgjakten drar igång... KRAM!

2009-10-08 @ 13:29:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad mysigt att få bli bjuden på lunch=)

Vad spännande att gå i hustankar!! Hur ligger priser å sånt i Thailand? Här uppe i norr där jga bor är det juh in SÅ dyrt om man jämför med Stockholm tex ;-)

Men det handlar om mycket pengar ändå...jag vill juh inte att alla ens pengar ska gå till boende.

Vi pratade nämligen om att flytta för ca ett år sen till ett nybyggt radhus som låg i Umeå men det skulle ha kostat oss 2.5 mille och huset vi bor i nu köpte vi för 620tusen...så lite skillnad i månadskostnaden skulle det ha blivit.

Nu är jag GLAD att vi bestämde oss för att bo kvar!!



Vilken hemsk artikel om pojken!!

Tycker verkligen inte att det är ok att låta ett barn träna så där mycket...fatta hur ont han kommer att få i kroppen när han blir äldre...han har juh inte på långa vägar växt klart!!

Nä våga vara föräldrar och sätt gränser säger jag!!



Nu blir att fixa lite mellis!!

Kram på dig!!

2009-10-08 @ 13:52:38
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Har du hittat nått än?

Nää, jag trodde väl det ;)

2009-10-08 @ 14:27:03
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh maken slog på stort! ;)



Japp, på måndag flyyyyger vi!!! Men åker hemifrån redan på lördag morgon! Då dottern ska iväg på tävling och då är vi redan 6 mil "på väg". Lika bra att fortätta till mina föräldrar som bor utanför Västerås. Vi flyger från Arlanda och bor i Värmland.



2009-10-08 @ 15:17:33
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Anna

hoppas ni hittar en plätt så ni får bygga ert hus. :)



pss..du vet ju att du är min ENDA allra bästaste vän, men du har ju beslutat dig för att bo på andra sidan jorden så det gör ju det hela lite bökigt att bjuda hem dig sådär lite för några timmar bara :)

2009-10-08 @ 17:01:55
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej! =)

Jag är utbildad undersköterska, men får tyvärr inga mer jobb i min kommun, för jag närmar mig LAS:ning kallas det...om jag blir Inlasad så måste kommunen anställa mig och DET vill de inte. Så jag har blivit "uppsagd", om man nu kan det som tim.vik. hm...

Iallafall så har jag sökt mig precis utanför vår kommun o kommit in på sjukhuset för praktik alltså i en månad för att läras upp. Jag hoppas och håller tummarna för att det ska bli någon form av anställning. Kanske tim.vik till en början...=)

Vi får se. Hoppas att detta har besvarat dina frågor. =)

Visst är hon fin lilla alva...supersnäll. =)

Har ni djur i Thailand? Alltså husdjur? hihi Vet att det tyvärr springer många herrelösa hundar där...

Ha det bra! (sola åt mig när det är fint väder=))



Kram

2009-10-08 @ 17:52:45
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Christina

Mysigt att ha lite egentid med mannen. Spännande med nytt hus, men var i krabi bor ni nu?

2009-10-08 @ 18:00:55
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Kattis

Glöm inte att planera in var gäststugan ska stå!!

2009-10-08 @ 23:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0