Ostbricka med plastost


Är det något som fortfarande är svårt att få tag på här i Krabi, så är det bra ostar!

Utbudet är minimalt och det mesta är vad jag kallar "plastost" dvs ostskivor som är inplastade
i individuella skivor. (Även vad amerikanarna klassar för ost).

Åker man däremot över till Phuket så hittar man många kanon matbutiker med bra utbud av västerländska produkter. Tråkiga är att man får betala samma priser (om inte mer ibland) som i sverige/europa.

Ibland är det värt det. Särskilt när mannen i huset överraskar mig med denna ostbricka!



Brukar er käraste överraska er ibland?


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken fin överraskning! Håll hårt i din man.... Och för en milli sekund anade jag din sorg och rädsla igår, då min mamma fick åka in akut, många tankar man hann tänka... Men som tur va slutade allt bra och det är ingen fara nu. Där för känner jag att jag vill skicka en estra stor, varm kram till dig! KRAM

2009-09-28 @ 08:35:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej

Jo tack, huvudvärkaen håller sig borta för tillfället. Och fro.m torsdag är det slut på natttjänsten. Känns jättebra. Tror att det kommer hålla migränen borta ännu mer.

Så tragiskt med din mamma, livet kan verkligen ändras över en natt. Måste vara ännu tuffare att gå igenom när man är så långt borta från resten av familjen.



Ost var verkligen nåt vi saknade i Thailand, vi är ostälskare hela familjen. Mannen blev överlycklig när han hittade gorgonzola i en italiensk delibutik i Bangkok ;)

Vilken mysig överraskning från din man

Önskar dig en fin måndag, här är det bara regn och rusk :(

2009-09-28 @ 10:39:28
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh så smaskigt det där såg ut!!!

Jag kan faktiskt längta efter ett glas vitt kallt vin och ost och kex;-) MUMMA!!

Han brukar överaska mig min älskling=)

Han kan köpa hem blommor och lyxa till det med mat ibland=)

Hoppas du får en skön dag!!

Kramar

2009-09-28 @ 12:48:55
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Jen

Ser ju jätte gott ut! En sån man ska jag också skaffa mig. hehe Nä, men min kille skulle behöva uppgradera sin romatiska sida en hel del. :)

2009-09-28 @ 15:44:10
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Anna

haha...nää du..min man överraskar nästan ALDRIG mig.

Åh andra sidan hinner han väl inte det för han håller ju alltid på att fixa med nått här hemma :)

2009-09-28 @ 21:08:57
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0