Förtydliganden & måndagslistan

Måste förtydliga en sak!
I inlägget om lördagsgodiset framstår min dotter som en otroligt omtänksam liten tjej. Nu ska jag allt ta ner henne från pidestalen.

Tess ville INTE betala Viktors godis i lördags. Hon sa blankt nej. Då var jag snabb och sa att då blir det inget godis för unga fröken heller. Då ändrade hon sig snabbt och sa att hon betalar för allt godiset.

48 Baht (ca 10 kr) kostade deras lördagsgodis tillsammans. Då fick de välja 3 saker var. 

♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥

Barnkalaset igår var jätteskoj, för barnen. De badade i poolen i 2 timmar!



Sedan var det roliga lekar, mat, tårta och presentöppning. Barnen somnade i bilen på väg hem. 



Ska jag vara ärlig så var inte huset så magnefikt som jag fått det berättat för mig. Visst, det låg jättefint med havsutsikt och härligt poolområde MEN layouten på huset var hur konstigt som helst. 3 byggnader som inte hade någon logik alls. Samt en salig blandning på inredningen. Jag bjuder på några bilder utvändigt av huset.



♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥

Idag är det måndag och jag är glad för...

* att jag har en underbar familj.
* barnen är friska och krya.
* Min personal är glad för att vi håller på att planera den årliga personalfesten.
* vi har ev. hittat en borgenär. Eventuellt.
* att så många lämnar en liten hälsning till mig på bloggen.

Kram









Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Härligt det ser ut med pool o sol :)

Älskar också att läsa alla måndagslistor också...ska själv skriva ihop min snart!

Kramar

2010-04-26 @ 08:57:14
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Kristina

Gillade speciellt den näst sista punkten på din lista!!!



Kram :)

2010-04-26 @ 09:10:31
URL: http://johfam.blogspot.com/
Postat av: marie

Hoppas du fortsätter vara glad!!!

Hoppas det ordnar sig med borgenären så ni kan bygga ert drömhus.

kram

2010-04-26 @ 09:31:01
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

njutar av läsningen på din blogg nu när jag har lunchrast på jobbet det är verkligen kul att läsa. vad ni har för er...

vilket kanon kalas verkar ha varit riktigt kul.

hur går det me kvällskursen i thai då???måste vara jädrans svårt!

ha en fin måndag

kram lolla

2010-04-26 @ 11:35:00
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Agnes

Vad härligt med pool på ett barnkalas. Jag är en riktigt badkruka men hade inte haft något emot att skutta i den :)

Kram

2010-04-26 @ 13:28:00
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Louice

Det låter som om det var ett härligt kalas. Ibland önskar jag att vi hade pool, men sedan brukar jag tänka på hur mkt det är som ska göras med poolen och då ångrar jag mig =)

Vad härligt att ni kanske har fått en borgenär till huset, jag håller alla tummarna. Det vore ju toppen! Det är kul att läsa alla måndagslistor, har just skrivit klart min med.



Hoppas du får en fortsatt fin dag! Kram

2010-04-26 @ 13:34:35
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: FLOOSAN

Åh va härligt det ser ut på bilder och låter via texten. Vilket paradis ni befinner er på. Håller tummarna för alla planer

2010-04-26 @ 15:01:43
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Lola May

Åh va bra att ni kanske har hittat en borgenär, ni kommer nog få huset till slut. Ge inte upp! :)

Ja det får nog bli en klassisk uteplats, känner mig inte så kreativ. Vill inte spendera något då det kanske inte blir mer än ett år i det..



Det går långsamt. Har lämnat in en preliminär business plan och väntar på feedback. verkar som att det blir till o följa hur de vill ha det, men de har ju också mycket mer erfarenhet än mig så det e ok..



Kramar

2010-04-26 @ 15:22:57
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag håller verkligen tummen för att det kommer funka med denna ev.borgenären!!



Och måste ju säga att det faktiskt är skönt att det finns fler små busungar som häller ut tvål...för här hemma bor det också en sån liten tvålälskare :-)



Söta som små änglar är dom iaf dina barn på bilden i inlägget innan!!



KRAM på dig!

2010-04-26 @ 15:58:14
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Carina

Underbara bilder!!

Håller alla tummar för att det ska ordna sig med allt!!



Massor av kramar

Carina

2010-04-26 @ 17:29:49
Postat av: Amanda

Hej vännen! Vilka underbara bilden! Jag blir allt bra sugen på att ta flyget hem till er med en gång! ;)



Jo, jag fastnade visst på bild jag med i lördags. :) Annars brukar det ju alltid vara jag som tar korten.



Du har rätt i att Ludwig inte träffar så mycket andra barn. Det händer då vi har ärenden till barnmottagningen, aldrig annars.

Han blir så glad då han träffar andra barn där men skulle det t ex finnas andra barn i lekparken då vi kommer dit blir han som paralyserad. Skulle vara så nyttigt för honom om han kunde klara av att börja på dagis iaf några timmar per vecka.



Håller tummarna för att ni hittat en borgenär och att det blir som ni vill!

Kram Kram

2010-04-26 @ 17:45:33
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi, hi så hon var slipad snarare än omtänksam skratt Lämnar en stor kram!

2010-04-26 @ 17:50:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hola hola...



tittar in lite snabbt här medans gubben är och köper lite mat..:)



har läst ikapp lite på din blogg nu, jisses vilket lass på bilen i inlägget innan, haha. livsfarligt.. :) tråkigt med huset, hur har det gått? hoppas ni får tag på borgenärer då så det löser sig..



idag min vän har JAG varit i havet flera gånger och badat.. SKÖNT till tusan var det..:)



Kramkram och tack för alla dina gulliga kommentarer..

2010-04-26 @ 18:09:59
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Fia

Jag är glad denna måndag för jag har fått kratta gräs och Johan är glad för han har fått spela minigolf. Vad min man inte vet om är att Johan imorgon vill spela storgolf men då är inte jag hemma så då kan jag vara glad för det också idag.

2010-04-26 @ 21:44:43
Postat av: Fia

Kanske ska förtydliga med att storgolf är alltså vanlig golf

2010-04-26 @ 21:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0