Glad men nedstämd

Gårdagens thailektion gick jättebra!

Det var superskoj. Det är en liten grupp. Bara jag och 4 killar, eller rättare sagt 3 killar och en gammal avdankad gubbe som verkar har gått kursen förut men inte fattar något,hehehe.

Lärarinnan gick rakt på sak och vi fick lära oss 9 konsunanter och 3 vokaler. Nu har jag bara 35 konsunanter kvar! En massa vokaler och alla 5 tonlägen.

Lärarinnan ligger inte på latsidan. Redan imorgon blir det ett test på det vi lärde oss igår. Det innebär att jag ska kunna skriva en 20 ord på thai.  

♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

Igår åkte jag förbi husbygget och de jobbar på förfullt. Här ser ni en av gubbarna som blandar cement.



Nu har pelarna kommit på plats och man kan få sig en uppfattning av tomt och hus. Det kändes verkligen bra när jag stod där och tittade. Sedan åkte jag till kontoret och fick ett bakslag. Banken hade ringt och kräver en thailändare som Garantiperson. Så just nu känns allt lite hopplöst.



Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, ja hon ligger inte på latsidan inte, hoppas du tycker "läxorna" är roligare än Tess och Oscar:)

Kram

2010-04-21 @ 16:04:23
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0