Glad Påsk


Har ni målat ägg idag??


Det har vi. Dagen började med äggmålning.



Direkt efter frukosten åkte vi till simskolan. Första gången för kidsen. Det gick jättebra och båda tyckte det var jätteroligt och ville inte kliva upp när timmen var över.



Direkt från simskolan åkte vi och köpte mat från moppevagnen. Barnens favorit - Kyckling och stickyrice. Maten tog vi med oss ner till stranden. Där träffade vi thaifamiljen och barnen fick leka med sina kompisar. Själv fick jag gosa med bebisarna :) Finns det något bättre än små söta bebisar???



Nu är vi hemkomna. Lyckades komma hem precis innan himlen öppnade sig. Man kan nästa ställa regnet efter Skalmans mat och sovklocka. Runt 15.00 varje dag så regnar det.

Barnen har fått sina påskägg och sitter just nu snällt och äter godis och tittar på TV. Jag njuter av en iskaffe och en bit mjukpepparkaka som maken bakade härom dagen.



Ikväll har vi inga planer. Softa i soffan tror jag. Måste först komma på vad vi ska äta till middag. Någon påskmiddag blir det inte.

Glad Påsk!


Kommentarer
Postat av: Christina

Någon äggmålning blir det inte, men en massa goda sorters sillar.

2010-04-03 @ 17:27:41
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: wojtan

Hej



Här hemma är det också soft soffläge som gäller och ingen Påskmat. Sitter just med raclette ost och Seranoskinka. Mums!



Ha en fin Påsk vännen

Kram åsa

2010-04-03 @ 20:34:08
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hej gosSara!

Bidde ingen äggmålning idag men det ska vi nog göra imorn :) Inte så noga med vilken dag ju. Nathalie har ändå ingen aning ju ;).

Vi har varit hos mamma o pappa och käkat påskmat idag. Mums mums!

Har inte orkat blogga på några dar men snart är jag nog igång igen.

Men nu ska jag ta ett varmt bad och sen somna tidigt.

Tänk... du hade gärna fått gosa med min bebis om vi hade varit liiiite närmre varandra.

Var går barnen på simskola?

Närheten?



Kram o puss på kinden



Hälsa Mr Kon-Tiki också :)

2010-04-03 @ 20:38:46
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Carina

Glad Påsk på er också =)

Jag hade inte heller någon traditionell påskmiddag utan det blev helstekt oxfile och min hemmagjorda potatissallad. Till efterrätt hade jag gjort blåbärsbakelser (för första gången) och dom blev faktiskt jättegoda.



Många påskkramar från oss alla här

Carina

2010-04-03 @ 20:56:23
Postat av: Sockenvägens Söta

Här hoppar vi äggmålningen i år, lite rörigt här hemma nu med opererad karl... Och jag ser att julen varar till påska, då du njuter av mjukpepparkaka ler Kram

2010-04-03 @ 21:24:53
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0