Kaffe och Kolibri

Klockan är 09.45. Solen skiner, jag sitter med mitt morgonkaffe, en fralla och min dator och det är tyst i hela huset = Jag njuter :)

Viktor lägger pussel. Han har blivit en riktig pusselkille. Tycker det är jätteroligt. Igår köpte vi ett på Tesco som tyvärr var helt värdelöst. Bitarna var utsågade så dåligt att de inte passade samman eller så gled de ur varandra. Viktor blev skitförbannad. Så han har återgått till sitt Spongebob-pussel som han fick utav Kock-Eriks son.

Tess har jag inte hört ett pip ifrån sedan 16-tiden igår. Då gick jag bort dit med hennes övernattningsväska och frågade samtidigt om hon ville komma in till mamma lite senare och säga godnatt. Då tittade hon med rådjursögon på mig och frågade: -Mamma, är det okej om vi säger godnatt redan nu??

♥♥♥  ♥♥♥

Åhh nu kom min "thailändska kolibri" och satte sig på min hibiskusbuske. Jag har bott många år i Thailand men inte sett denna fågel tidigare. Den började komma till vår hibiskusbuske för kanske 8-10 månader sedan. Det ser precis som en kolibri men efter lite googlande har jag fått lära mig att det inte finns kolibri i Thailand. För mig ser det ut som en kolibri. Den kommer bara till vår buske och t.om grannarna har lagt märket till den otroligt fina fågeln.  

Vem vet, kanske är det mamma som kommer och hälsar på oss :) Jag brukade alltid skämta om att när hon bli en gammal tant som kommer hon att sitter på sin balkong, omringad av hibiskusar och klaga på ungdomen. Mamma sa alltid nej. Det kommer hon inte att göra. Hon hade rätt.


Bild googlad... Vår har gul mage.

Det roliga är att kolibrin är så nyfiken och kommer och sätter sig på vår dörr och tittar in genom fönstret. Jag har många gånger försökt knäppa kort men det är jättesvårt. Men här kommer några dåliga bilder för att ni ska få en uppfattning hur nyfiken hon/han är.



Bara för en stund sedan så satte sig fågeln där igen och tittade in. Visst är det konstigt?!

Oj, jag hoppas inte jag låter som en galen människa nu. För det är jag inte!!

♥♥♥  ♥♥♥

Nä, nu ska jag ställa mig och göra en potatissallad. Vi har bjudit hem Makens partner ;) jag menar, kompanjon och hans fru på middag imorgon. Tänkte bjuda på grillat o potatissallad och den blir godast om den får dra ett dygn, tycker jag.

♥♥♥  ♥♥♥

Nu kom Tess och grannflickan Josie :) Allt har gått jättebra och de vill leka idag oxå. Vet ni vad som är så märkligt. Tess och Josie pratar bara engelska med varandra. Men så fort de pratar med Josies mamma, barnflicka eller hennes lillebror så pratar de thai. Så tex igår när de var hos Josie hela kvällen så sitter de och pratar engelska och när de svarar på någon fråga från mamman så svar de på thai och sedan fortsätter på engelska. Märkligt. Det logiska borde vara thai för hela slanten! 

♥♥♥  ♥♥♥

Tack alla söta och goa vänner och bloggvänner som lämnar en kommentar till mig. Det gör mig lika glad varje gång och det är dessa små kommentarer som gör att jag fortsätter mitt bloggande.

Stor kram till dig!


Kommentarer
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hihi, vilken söt liten "kolibri"!

Skönt att det gick bra med Tess övernattning!

Nathalie skulle sova över hos vår granntjej i somras men det slutade med att de tassade över hit och sov här ist :).

Vet du... igår hade vi sol och det var vår. Vi grillade och mös.

Idag... snöhelvete!



Puss

2010-04-05 @ 09:25:06
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Christina

Kanske är det din mamma som kommer och hälsar på- Jag vet inte eller kanske skulle säga att jag vågar inte tro på sådant. Men hade du frågat min mamma hade hon varit övertygad om att det är hon som kommer och tittar till er. Och varför inte ha den tron att det är så, det mår du säkert bara bra av.

Kram

2010-04-05 @ 10:03:25
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Klart det är din mamma, jag tror det. Knäppt?! Nej jag tror på hälsningar från andra sidan...

Och så skoj att övernattningen blev lyckad!

Kram!

2010-04-05 @ 10:07:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Carina

Visst är det hon som tittar till er. Jag har en koltrast som varit här i kring huset och det var min mammas favoritfågel, så jag tror att det är hon som tittar till mig.



Kramar till er alla

Carina

2010-04-05 @ 10:17:57
Postat av: Therese

Vilken söt liten märklig fågel! :)

2010-04-05 @ 10:22:31
URL: http://www.rosakoriander.se
Postat av: Tess

Hej vännen

Åh...är helt säker på att det är din Mamma som kommer och hälsar på! Kikar till er så att allt är bra..=)

Häftigt att dina barn kan thai, engelska o svenska...=) Berättade för Lenny (sambon) att dina barn kan det....han såg väldigt frågande och impad ut...=)

Kramar ifrån mig

2010-04-05 @ 11:12:32
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Sara

Det sägs ju att de som dött ofta kommer tillbaka i form av en fågel för att titta till sina älskade.

Tror helt klart att det kan vara din mamma!

2010-04-05 @ 11:40:50
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Nej..jag tror absolut inte att du är knäpp! :) Vår änglason brukar oxå "hälsa på" genom att leka med barnens leksaker i tid o otid..allt från att tågbanor sätter i gång mitt i natten till att stora legohus plötsligt rasar i hop..o det har jag alltid tolkat som ett litet/stort besök från honom :D



Kramar

2010-04-05 @ 13:28:37
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Agnes

Men vad häftigt att få besök av en söt kolibri! Och visst kan det vara mamma som hälsar på, det vet man aldrig :) Så du är verkligen inte knäpp :)

Kramis

2010-04-05 @ 14:15:20
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Mormor & Morfar

vilken söt liten fågel,men jag tror inte att det är mamma som tittar för hon kunde nog inte så mycket om fåglar.kram mormor

2010-04-05 @ 16:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0