Oförstående mamma

Just nu gör det lite ont i mammahjärtat.

Tess har sin kompis Josie här och allt Tess kommer och fråga mig om blir svaret Nej. Det är inte det att jag är hård utan det är bara så opassande frågor. Sista gången Tess frågade och fick nej så började hon gråta och säger, jag vill ju bara vara en snäll kompis.

Här kommer några exempel:

- Mamma kan jag få lite pengar? Josie vill ha en glass men jag ska inte äta den. Det är Josie.
- Mamma Josie vill ha chips. Får hon det?
- Mamma får jag ta den här boken i poolen?
- Mamma får vi ta in grannens katt i huset?
- Mamma får vi ta en av mina fiskar och lägga den i poolen?
- Mamma... osv...


Om ni undrar varför vattnet ser så smutsigt ut i den lilla baljan beror det på att Tess tryckt ut en halv flask med solskyddfaktor-lotion (som var nyinköpt!).

Ikväll blir det fiskbullar till middag så jag tror att jag vinner tillbaks Tess hjärta igen ♥. Det hoppas jag för just nu är jag inte en populär mamma.


Kommentarer
Postat av: Therése

Va kul att läsa ifatt mig lite hos dig...

varit en lite dålig bloggare den sista tiden ;-)



Men jag känner igen mig så väl i känslan av att vara en "dum och dålig" mamma som bara säger nej!

Och jag hade också svarat nej på dom frågorna du fick (hehe om det är till nån tröst!)



Ha det så gott i värmen...Kram!

2010-04-19 @ 13:18:10
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Dessa dagar när man bara är en tråkig mamma som minsann ALDRIG gör något roligt eller som ALDRIG säger ja, för alla andra barns mammor är minsann mycket snällare. Dom dagarna är inte roliga. Men barnen är iaf oftast inte så långsinta.

Hoppas ni blir kompisar snart igen.

Kramar

2010-04-19 @ 13:34:12
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi, hi med fiskbullar vinner du nog hennes hjärta igen ;-) KRAM <3

2010-04-19 @ 13:45:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Man kan inte som mamma alltid säga JA.

Hur skulle det bli då?

O vilken liten busunge som tryckte ut all solskyddsfaktor i badbaljan...hihi

Kramar

2010-04-19 @ 14:01:10
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Carina

Som mamma svänger det fort om man är poppis eller inte, men som mamma har man alltid rätt även om dom små inte kommer att förstå det förrän dom är större.



Kram

Carina

2010-04-19 @ 15:35:06
Postat av: Sara

Hihi känner igen det där med alla jobbiga frågor. Ett tag var Linnéa också så. Problemet var att det oftast var kompisen som fick henne att fråga en massa. Jag såg på Linnéa att hon visste precis vad jag skulle svara :)



Hmm..du gjorde mig nyfiken nu.. ett litet paket på väg. Spännande, du är ju för snäll :)

Hur blev det förresten med HM beställningen, har du gjort någon?

Nu har jag precis sovit 2 timmar, fick gå hem tidigare från jobb. En jäkla huvudvärk :( Ska nog inte sitta här vid datorn egentligen. Det blir nog inte bättre av det...

Kram kram

2010-04-19 @ 15:42:42
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Oj vad jag känner igen mig..o jag lånar orden från Carina, det hon skriver är så sant som det är sagt..fast att det många gånger är svårt att tänka så precis då det händer :)



Härligt det såg ut med badbilderna! Hoppas vi får använding av vår den kommande sommaren..blidde tyvärr inte mkt av den sorten föregående år :S O föresten..ska ni inte komma "hem" ngt till sommaren..till stugan? :)



Kram

2010-04-19 @ 16:02:12
URL: http://76.blogspot.com
Postat av: Linda

Känner igen mig såå, jag tycker också ofta jag känns som världens tråkigaste mamma som säger nej hela tiden. Men som hos dig så är det ofta väldigt "konstiga" olägliga frågor.

Våra barn frågar tex nästan aldrig om dom får godis, glass, bullar och grejer bara sådär, men väldigt ofta då de har kompis här kommer som ner och frågar medans jag ser kompisen stå på övervåningen och vänta, då blir jag lite negativ och säger ibland nej bara för att. Jag bjuder jättegärna barnens kompisar både på fika och middag men inte då dom "kräver" det, och det är uppenbart att det inte är våra barn som erbjudit dem, kanske är jag en surkärring?:)



Ellio vägrar klippa sig, har försökt muta honom med både det ena och det andra utan reslutat, i morgon gör vi ett nytt försök och tar med honom till köpcentrumet och mutar med Mc mat:) nägon gång måste han ju tröttna på vårt klipptjat tycker man:)



Massor med kramar

2010-04-19 @ 19:03:00
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Ååååh, jag gillar verkligen din blogg fisen!

Nån bloggtorka från din sida märker jag då inte av!

Vad kul att din karlslok vann priset med firman!

Å massa skor har du köpt och tjatiga barn har du :).

Skrattade så gott åt Tess frågor. Hahah, ibland blir man ju bara helt matt.

Äh, jag skulle ju kolla på TV ju, inte sitta vid datorn...



PUSSSSSSSSSSS

2010-04-19 @ 20:32:51
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Ååååh, jag gillar verkligen din blogg fisen!

Nån bloggtorka från din sida märker jag då inte av!

Vad kul att din karlslok vann priset med firman!

Å massa skor har du köpt och tjatiga barn har du :).

Skrattade så gott åt Tess frågor. Hahah, ibland blir man ju bara helt matt.

Äh, jag skulle ju kolla på TV ju, inte sitta vid datorn...



PUSSSSSSSSSSS

2010-04-19 @ 20:33:35
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anna

Gud va kul att mannen och dom vann! Lön för mödan är alltid skönt :)



OM Tess gillar fiskbullar lika mycket som du så lär du vinna tillbaks det lätt :)



och nej inga mer drömmar om fransmannen :)

2010-04-19 @ 21:34:50
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0