En liten fiskeby - Koh Klan

Sitter på kontoret och jobbar ett par timmar. Bosse håller på att gå sin Nitrox-kurs (dykning) och barnen är på Summer camp.

Barnen tycker det är jätteskoj på summercamp. Förmiddagarna spendars på skolan och efter lunch åker de varje dag ut på en utflykt. I måndags åkte de in till Krabi och tog en longtailbåt över kanalen till en liten fiskeby (ön heter Koh Klan). Där fick de på nära håll se bl.a lejopardhaj, pufferfish, clowfish (Nemo) och hummer.

Det finns en grotta där som de gick in i och Tess var tydligen jätterädd. Viktor däremot klampade omkring ombehindrat i mörkret.



Igår var de och besökte ett militärfartyg samt ett museum. Idag står det bad på schemat. Tyvärr ser himlen väldigt mörk ut så det vankas regn när som helst.

Själv funderar jag på att åka till frissan men eftersom det är onsdag så får vi väl se om frisörsalongen är öppen eller inte.

Imorgon tror jag bestämt att jag och Bosse ska åka över till Railey beach och ta ett par timmars bergsklättring. Jag ljuger inte när jag säger att jag inte varit på Railey på flera år. Skäms på mig. Det är jättevacker där ute. Ska försöka knäppa lite bilder så ni få se.

Sköt om dig!
Kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Hallå! Tänk vilka härliga grejer din barn får göra:)Vad fränt med klättring! Har alltid velat pröva det med det har aldrig blivit av. Ha en super härlig dag!!

KRAM KRAM

2010-08-18 @ 07:09:19
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Lotta

Härligt ni verkar ha det! Här har vi en stor dag, Elsa börjar förskoleklass o har varit vaken i timmar redan ;) Jag är glad att hösten är på ingång o alla vardagsrutiner infaller sig. Äntligen. Sommarlov i all ära, men när skolan börjar är det bra gött!

2010-08-18 @ 07:46:00
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Hej hopp.

Klättrar du i berg? Det skulle jag aldrig våga! Inte gå in i en grotta heller. Fegis jag är!

Vi var aldrig på Railey sist. Vi stannade bara till med longtail-båten och släppte av folk när vi åkte till Phra nang cave beach. Vi blev lite fnissiga när vi såg alla snoppar där :))



Ha en bra onsdag!



P&K

2010-08-18 @ 10:31:59
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: marie

Hoppas ni har en härlig dag idag. Var rädd om dej när du klättrar.



Jag tycker tvärtom mot dej att det är jobbigt när vardagen börjar igen, jag avskyr rutiner, tider att passar och att få barn i säng. Vill hellre ha sommar, varmt och inga tider att passa.

Men , men...vardagen blir nog bra den oxå. Man kommer snabbt in i rutinerna igen.



Snart väntar ju ert hus. Förstår att ni längtar.

kram

2010-08-19 @ 06:55:49
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken rolig Summercamp! Kanske du råkar på Jennifer från www.lolamay.blogg.se som är på Railey Beach då?

2010-08-19 @ 12:24:14
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Fia

Mitt och Johans lååååånga sommarlov är slut, kan inte fatta det!! men det är bara 185 arbetsdagar till nästa :)

2010-08-21 @ 17:27:33
Postat av: Jennifer

Gud va kul för dom att vara på läger! Nepp, var bara där under två dagar och jobbade hela hela tiden, men vill definitivt åka ner dig igen. Så Vackert! Ligger restaurangen in Ao Nang?

2010-08-22 @ 16:00:10
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0