Tess börjar skolan!

Idag är det ingen vanlig dag. Idag börjar min lilla tjej årskurs 1. Jag kan knappt fatta att det är sant. Hon har hunnit att bli 5 1/2 år och det är vid den åldern man börjar årskurs 1, enlig den brittiska läroplanen. Jag hoppas att det kommer att gå bra för stumpan. Det är långa dagar, 08.30 - 15.30. Japp, du läste rätt! Det ÄR långa dagar. MEN efter skolan åker de hem med mig. Det finns inga dagis/fritids här.



Tess har fått en ny skoluniform som hon INTE är nöjd med. Den är på tok för varm. Särskilt när de inte finns någon aircondition i deras klassrum... stackarn.


Det var en glad Viktor som gick till Kindergarten idag. Han har saknat sina kompisar otroligt mycket.

Viktor lyckades med att bli sjuk (igen) i förra veckan. Den här gången fick han "hand-fot-mun"-sjukan eller höstblåser som man säger i sverige. Så hela hans händer och undersidan av fötterna var fulla med vätskefyllda blåser och hela näsan, som såg lite smårolig ut. Nu är han dock återställd :)


Här ser ni en söt, liten Tess som fick bli den första att svara på frökens fråga.



De är 5 elever i deras klass. Tre tjejer och två killar. Eventuellt kommer det en till kille.



Nu ska jag och Maken äta lunch. Sedan ska jag åka och hämta upp Bosse från stranden. Han är där och får sig en sista massage och dopp i havet före hemfärd, som sker ikväll. Han har varit här i 3 veckor och det har gått i rasande fart. Ett tecken på att vi haft roligt!

Kram

Kommentarer
Postat av: marie

Vilken stolt och fin liten skoltjej!!! Det är ju lycka att börja första klass...



Tiden går så snabbt, man hinner inte med när barnen blir så stora. Tänk , min son somm flyttat till Göteborg, 50 mil bort, har nog inte fattat det ännu...

Ha en fortsatt bra måndag. kram

2010-08-30 @ 08:24:36
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad fin dom är i sina skolkläder även om dom är för varma. Tänk redan i första klass!!



Många hälsningar till er alla från oss alla

Carina

2010-08-30 @ 09:52:21
Postat av: Agnes

Åh, så spännande! Hoppas att det kommer gå riktigt bra och att hon trivs i skolan! :)

Kram

2010-08-30 @ 12:22:14
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Linda

Så fin hon är i sin nya uniform, men jag förstår henne, det måste vara jättevarmt att sitta i den om det inte finns luftkonditionering i klassrummet.

Konstig fråga kanske men är all undervisning på thai? Tänkte eftersom det var så få elever om hon gick på någon skola för elever med föräldrar som inte är thailändare.

Kramar

2010-08-30 @ 12:56:52
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Louice

Vad spännande med första klass. Hoppas att hon kommer att trivas bra i skolan trots långa dagar =)



Hon var sååå fin i sin nya uniform, men jag kan tänka mig att det lär bli varmt.

Ha det gott!

Kramar

2010-08-30 @ 13:11:05
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Tess

Åhh så fina de är. :) Rubriken "Tess börjar skolan" fick mig att haja till...Jag...ska jag börja skolan...(!?) pekar på mig själv haha...



Uh ja..varmt måste det bli. Men skönt att det inte är så många i klassen. :)



Hoppas att allt är bra med er i värmen.

Kramar

2010-08-30 @ 17:56:45
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Tess

Åhh så fina de är. :) Rubriken "Tess börjar skolan" fick mig att haja till...Jag...ska jag börja skolan...(!?) pekar på mig själv haha...



Uh ja..varmt måste det bli. Men skönt att det inte är så många i klassen. :)



Hoppas att allt är bra med er i värmen.

Kramar

2010-08-30 @ 17:57:23
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj...är det redan dax för skola....det var en liten men fin klass :) Hoppas hon kommer gilla det..



ps...det blev inte tredje gången gillt. :(

kram

2010-08-31 @ 18:48:14
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0