Paketkalender = snälla barn



Är det någon mer än jag som får otroligt snälla barn den 1 - 24 december??

Livet blir så mycket enklare där hemma på morrnarna. De får nämligen inte öppna sitt paket fören efter de har duschat, klätt på sig, ätit frukost och borstat tänderna.

Igår fick de spelkulor och Tess blev extra glad eftersom de stora barnen på skolan spelar kula. De spelar kula på ett helt annat sätt än vad vi gör i Sverige. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva hur de gör. Ska försöka knäppa ett kort.

Idag blev Viktor extra glad. Han fick en liten polisbil. Tess fick en gul taxi bil. Tycker att tjejer oxå kan få bilar. Tess blev glad för sin. Hon tog med den till skolan (trots att jag sa nej. Jag såg den sticka upp ur hennes ficka på klänningen. Ska bli intressant och se vad hennes kompisar säger). Här är det ganska stor skillnad på hur man uppfostrar tjejer och killar (tycker jag). Killar leker med bilar och slåss och får inte gråta. Tjejer ska sitta fint och se docksöta ut.

Nu ska jag åka till Krabi och gå på min thailektion. Jag tog ett break på 1 månad. Tanken var att det skulle vara i 2 veckor men sedan blev jag lat och orkeslös. Nu har jag tagit tag i det igen. Inte för att jag tycker det är så jätteroligt. Blir mest frustrerad för att jag inte kan uttrycka mig på det visat jag vill på thai.

Kram Sara


Kommentarer
Postat av: Anna S

Vi har ingen paketkalender så här är barnen som vanligt :).

Ha en härlig torsdag!

Vi har -16 grader här. Hua!



Kram

2010-12-02 @ 07:57:20
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

hi hi Ja paket har en magisk effekt!

2010-12-02 @ 08:45:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Li

Vilket härligt inlägg! Barn behöver mycket uppmuntran och jag tror att "presenter" är det rätta för att sporra dem- vi själva jobbar ju för lön ,eller hur?! =O)

Jag har alltid velat ha en presentkalender i december, men chokladkalender har jag nog haft jättelänge.

Spännande med olika kulturer sådär, berätta gärna hur det gick med taxin =O)

DU läser också thai? Vad häftigt! fast det är klart...det kanske man gör om man bor i thailand..

Kämpa på =O)

2010-12-02 @ 09:19:52
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Louice

Ja visst är dem snälla, åtminstone tills dem har fått sitt paket =)



Kram

2010-12-02 @ 13:02:25
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: sandra med tre ungarna

Samma här! Myket snälla barn:)

2010-12-02 @ 13:18:47
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Linda

Jo men visst är det så, O har faktiskt bättrat sig bra mycket sedan kalendern kom upp och han köpte sin spark. Nu har vi liksom 2 saker att trycka på om han inte uppför sig, antingen att han inte får något paket nästkommande dag eller att han inte får ta sparken till skolan, än så länge funkar det, funderar på om man ska ha en årspaketkalender kanske hihi

Ha det gott, Kramar

2010-12-02 @ 14:45:25
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Agnes

Julkalendrar är ju så roligt :) Liam har vanlig chokladkalender i år men nästa ska han få en roligare kalender :)

2010-12-02 @ 15:51:45
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Imorse väckte Edvin mig klockan fem och frågade om han fick öppna ett paket...så här väntas det inte tills efter frukost och påklädning, men det var en riktigt bra idé! kanske ska införa det här hemma med ;)

Kramar

2010-12-02 @ 22:24:31
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: malin

Fina apket - själv gjorde jag det enkelt för mig och köpte varsin Hello Kitty -kalender med smågrejer i. Max fick alltså också en - undra vad de skulle säga i Thailand om det?? Idag tittade han på sin nya Hello Kitty-figur och sa - jaha, helleo kitty igen? Stackarn - hoppas snart på en bil tror jag... Bra idé att de inte får öppna förräns de tagit på sig - ska ta efter det nästa vecka! Såg att ni har gran - mysigast nu ju --ska själv ut och försöka få tag på en igdag - sköt om er! kram

2010-12-04 @ 11:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0