Platt som en pannkaka



Bilderna talar för sig själv.... suck!

Pepparkakshuset som tog en hel evighet att baka fick inte ens stå i 24 timmar. Redan igår morse så hade husgavlarna antagit en ny form och efter en dags arbete så möttes vi utav ett kollapsat hus.

Det var lite "mixed feelings" i familjen. Jag blev ledsen för att vårt fina pepparkakshus gått sönder. Barnen var glada för då fick de äta huset redan igår och inte behövde vänta till efter jul.

Imorse hade en gran även gått och dött. Har vi tur så kanske utedasset får stå kvar,hahaha.

Kontentan av det hela - Första och sista gången jag bakar pepparkakshus i Thailand!


Kommentarer
Postat av: Li

hm, kontentan är väl att du ska hitta på något hur man kan behålla ett pepparhus nere i thailand och sälja den idéen? ;O)

Förstår glädjen hos barnen, att äta pepparkakshus är ju toppen! =OD

2010-12-08 @ 09:59:44
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Linda, 4 barnsmamma

Neej, fy så tråkigt, ni får köpa brun lite tjockare kartong att klistra fast delarna på nästa gång om det nu skulle vara så att du ångrar dig:) då blir det ju lite stadga innifrån och kanske håller bättre.

Kramar

2010-12-08 @ 10:23:22
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Morfar Gustav

så går det när det är så mycket fukt,det som var så fint kram mormor

2010-12-08 @ 13:38:27
Postat av: Bo

Oj ett riktigt fuskbygge, ska jag skicka arga snickaren att hjälpa er i er nöd?

2010-12-08 @ 17:13:35
URL: http://phryganea.blogspot.com/
Postat av: ANna

haha...ja så är det när man anställer svartsnickare, du skulle ringt efter Marcus :-)

fast jag förstår att du blev ltie arg..det hade jag oxå blivit. det var ett himla fint hus.



Det var så lite så..hoppas du gillade grejerna och att godiset smakade :) kram kram

2010-12-09 @ 10:43:35
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: wojtan

Hej Sara



Så tråkigt med pepparkakshuset!



Jag har bokat vår resa till Thailand nu och vi kommer bland annat till Ao Nang den 17/2 och stannar 4 dagar.

Letar runt efter hotell, men tänkte fråga dig om lite tips.

Vill så gärna bo så att vi har markplan. Tjejerna somnar oftast väldigt tidigt och då vill vi kunna sitta ute.

Har du möjligen några trevliga tips?

Har kikat på Ao Nang Tropical och även Best Western sport and spa.



Var det inte även så att din man ägde en dykfirma? Rafael fyller år när vi är borta och jag funderade på att ge honom dykcert i present. Hinner han kanske göra det hos er på 4 dagar?

Hör gärna av dig så snart du kan.

Ta min mail om du vill.



Kram Åsa

2010-12-09 @ 21:51:50
URL: http://www.wojtansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0