Massage i Thailand - underbart

Tittade bland lite gamla bilder och hittade ett gäng bilder som tillhörde vardagen för Viktor (före han började på kindergarden).

Varje dag fick han massage på stranden och han älskar det.
När vi nu åker ner till stranden på helgerna och det är dags för Viktor att sova middag, så kan han fråga om han kan få lite massage. OCH han får aldrig ett nej.

Snacka om bortskämd kille!!!


"Ma" vet vad hon gör. Som jag skrev tidigare så är Viktor van vid massage och thaimassage kan ibland se lite "våldsam" ut men Viktor vet vad som kommer att ske och han gillar det.

Vem gillar inte att få massage???

Här i Aonang kan man få massage i alla olika prisklasser. Jag har varit på väldigt många olika massage ställen genom åren och du kan få en riktigt bra massage på det allra enklaste stället. Man behöver inte gå på ett riktigt Spa för att få en bra massage.

"Lilla prislistan i Aonang"

Thaimassage ligger runt 250 Baht/timmen
Olja eller aloevera massage runt 300 Baht/timmen
Ansikts massage 250 Baht/20-30 minuter
Fotmassage 300 Baht/timmen

Sedan brukar massören alltid lyckas sälja in en fotskrubb
(som de flesta turister faktiskt behöver) för 200 Baht.


Nu säger jag inte att ett Spa är fel!!

 Några timmar på ett Spa är självklart helt fantastiskt härligt och en helt annan typ av upplevelse. På ett Spa får man en helt annan service och upp-passning. Det är lugnt och tyst, härlig bakgrundsmusik och du känner lukten av (oftast) citrongräs och ingefära. Belysningen är dämpad och efter massagen får man oftast ett klassiskt kallt te med en bas utav citrongräs. Åh, nu blev jag sugen på att gå på Spa!

Nu väntar Gordon Ramsey och "Hells Kitchen" samt en chokladpudding på mig :)

Önskar er alla en härlig söndag.

Kram



Kommentarer
Postat av: aleeekz - tävling pågår.

Hallå hallå :)

haft en bra dag än så länge? :)

tänkte berätta att jag har en tävling om ett underbart smycke på min blogg, länk : http://voffsen.blogg.se/2010/february/-tavling-fran-lovebeproud.html

om du inte vill vara med så ber jag om ursäkt för denna kommentar .



ha det bra <3

2010-02-07 @ 15:48:22
URL: http://voffsen.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter underbart men massage, synd det är så dyrt här i sverige, inte direkt något jag unnar mig allt för ofta tyvärr.



Stackars Tess,hoppas det går över fort, jag menar att inte få äta sitt lördagsgodis är ju katastrof!!:)



Jag hoppas också sängarna bli bra, är så orolig att det liksom bara ska bli kladdigt och sängarna liksom är förstörda sedan, är nog lite därför vi dragit på att fixa dom också för så länge vi inte har börjat kan det ju inte bli något fel:)

Än så länge ser det bra ut iaf:), ett lager till kvar.



Mönstren har jag hitta på internet, de flesta på sidor som säljer färdiga väggord, sedan har jag bara skrivit ut dem, klippt ut och lagt på baksidan av det svarta pappret och sedan använt både sax och skalpell beroende på område, oftast går det bra att klippa men på små ställen och i runda cirklar och så passar skalpellen bättre.



Kramkram

2010-02-07 @ 19:36:41
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Anonym

Mormor och Morfar var barnvak åt Johan fredag till söndag för hans mamma och pappa var i Storlien och partajade och vet du vad Johan börfade sin vistelse hos oss med. Jo han mådde inget bra sa han då vi efterniddagsfikade på fredag och gick in och lade sig på runssoffan där han mådde så dåligt att han kräktes på soffan. Vist lider man med dom stackars så sjuka, Kram Kram Morfar Kolle

2010-02-07 @ 23:06:07
Postat av: Hej hopp

2010-02-07 @ 23:08:27
Postat av: Sara

Underbart!!

Längtar efter skön thaimassage vid stranden. Alexander tyckte också om det.

Stackars Tess som kräkts. Det är så hemskt när man mår så. Här hemma är vi äntligen friska. Bara Alexander som fortfarande är lite täppt i näsan. Men han är i skolan idag. Själv ska jag ner i sängvärmen igen. Börjar inte jobba förän i eftermiddag.

Kram kram

2010-02-08 @ 08:21:32
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0