Långt kalas

Igår var Tess & Viktor på kalas igen. Det var hos Tess bästa kompis, i klassen.

Hennes pappa är en mycket speciell person med starka åsikter om rätt och fel. Han tycker tex det är fel att ge sitt barn socker. Jag personligen tycker väl oxå att det inte är bra att ge de små liven alltför mycket socker men tycker ändå det är okej under kontrollerade former. Han totalvägrar.

Det finns dock en bra sida hos Karln och det är att han är bra med barnen. Igår tog han och hans ex-fru hand om totalt 7 barn i åldrarna 3 - 6 år från klockan 12.30 till 21.00!!!! De åkte och åt pizza på Pizza Company (ja, det är faktiskt konstigt att han låter dottern äta pizza), sedan hem till dem och åt tårta (antagligen sockerfri) därefter vidare till en lekpark för att sedan åka till en weekendmarknad som finns inne i Krabi. Där finns det ett litet hopptorn som de lekte i. Mer mat och sedan hemfärd.

Jag skulle INTE ha klarat av detta! Jag skulle ha huvudvärk och varit sönderstressad efter 2 timmar.

Nu sitter Tess och Viktor och knaprar på "godispåsen" de fick med sig hem....


Torkade fiskar, solrosfrön och pumpkin frön.

Hur många barn i Sverige tror ni hade rykat näsan åt den godispåsen??

Så vad gjorde jag och Maken hela dagen igår då?

Vi åkte och storhandla - tjoho vad roligt - NOT!  Sedan sov jag middag i typ 2 timmar. Hade huvudvärk igår och försökt få bort den genom att ligga på spikmattan. Det slutade med att jag somnade på den och vaknade med 1000 hål i ryggen ;) Huvudvärken fanns kvar hela kvällen så det hände inte mycket här hemma.

Jag och Maken åt sushi. Det var väl dagens roliga händelse för oss.

◊◊◊◊◊◊◊◊◊

Idag står det bakning med barnen på schemat. Tycker det är jättetråkigt MEN vad gör man inte för sina små liv. Tänker försöka baka Smarties kakor. Det låter ju inte så avancerat men det är svårt att baka när man har en gas-ugn.

Tjingeling i stugan!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, herregud! Vilket kalas! Jag står ut max två-tre timmar med en massa tjoande, stojande barn =) Eller ja, vi har ju gapande o stojande hela dagarna här ändå, men ett kalas är ju ändå lite annat ;)

2010-07-04 @ 07:49:55
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj, vilket kalas! Tyckte dina barn om godispåsen?

Jag blir oftast retat för tycka om "kattmat" (torkade fiskar).

2010-07-04 @ 17:55:09
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, det var inget dåligt kalas det inte, jag hade också varit död efter ett sådant:) Men jag misstänker barnen hade det riktigt roligt iaf.

Våra barn hade nog tyvärr inte ens tittat åt "godispåsen" är jag rädd.

Kram

2010-07-04 @ 23:16:59
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Therése

Nja...dom där torkade småfiskarna vet jag inte om jag hade varit så sugen på!

Tacka vet jag svenskt smågodis! ;-)



Och det var verkligen inget dåligt barnkalas det där!!



Ha det så fint...Kram!

2010-07-06 @ 00:04:14
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0