Prov, regn och barnkalas



Heej,

Jag klarade provet! Jag fick ju inte direkt 100% men jag klarade mig. Liiite besviken eftersom jag gjorde ganska många småfel, vilket stör mig. Nu har jag 2 veckors ledigt från skolan så det innebär lite mer tid för bloggandet.

Jo, en sak jag måste fråga er om. Idag är Tess & Viktor bjudna på barnkalas på Swensens som är en glasskedja. Det är ju kul eftersom barn gillar glass.

Nu kommer min undran. Varför lägger man ett barnkalas mitt i veckan? Sedan är kalaset klockan 17.30. 17.30???? vad är det för tid. Det är ju mitt i middagen. Vi äter middag klockan 18 varje dag. Jag tycker det är en märklig tidpunkt med tanke på att de bara kommer att bjuda på glass, ingen mat. Har jag fel??

Lågsäsongsvädret har gjort sig till känna den sista tiden dvs regn, regn och regn. Men vad gör det, det finns ju ändå inga turister. Sitter varenda turist hemma och degar ihop framför fotbollsVM eller vad?? Det ska bli såååå skönt när skiten slutar så att det börjar hända något i Aonang. Det tryter i kassan!

Påtal om kassan. Idag är det lönedag och en av min staff åkte till banken för att hämta lite cash till lönerna. Hon kom tillbaka tomhänt. Min bank är stängd idag!!! Utan förvarning. Satt bara en skylt att det är stängt idag. Det är inte ens någon röd dag idag eller någon högtid. Så störigt. Så nu sitter jag här och funderar hur jag ska fixa lönerna.  Skulle behöva hitta den där affären som Viktor pratade om där man kan köpa pengar ;)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Louice

Ett stort grattis till provet! =) Vad skönt att det gick bra!

Jag håller med dig ang kalaset, konstig tid att ha det på och dessutom mitt i veckan.

Hoppas det löser sig med löner och allt, jobbigt när banken bara stänger utan förvarning.

Ha det gott! Kram

2010-07-01 @ 08:44:11
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Vi hade alltid barnkalas på helgdagar då mina stora barn var små...nu när vi hade kalas för sexåringen häromveckan valde vi ändå en vardag, tog dagen innan midsommarafton. Anledningen var att helgen antagligen skulle innebära att färre kunde komma, de firade midsommar på annat håll...och dessutom var de flesta föräldrar till de bjudna barnen hemma med yngre syskon så det var ingen förälder som behövde krångla med arbetet för att skjutsa till kalaset. Någon mamma passade även på att midsommarhandla utan sina barn då de var hos oss några timmar istället. Det fungerade fint ;) Men jag håller med, helger är bättre, vanligtvis. Skönt att provet gick bra! =)

2010-07-01 @ 10:10:33
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag sa ju att du skulle klara provet:) Grattis!



Jobbig med stängs bank, men jag har fått för mig dom inte är lika "formella" vad gäller sånt som här i sverige. Du får lobba för att fler skaffar bankomatkort o kan få lönerna dit istället för cach:)

Hoppas turisterna återvänder snart, förstår det blir lite skralt i kassan under lågsäsongen, ni är ju liksom beroende av turisterna för era verksamheter.

Kramkram



2010-07-01 @ 15:06:23
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Agnes

Grattis grattis till provet! :)

Håller med dig om kalastiden, lite dumt faktiskt.

2010-07-01 @ 15:51:14
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: malin

Tänk, jag har gått och funderat på ifall klarat det eller ej!! Stort grattis!!! Glasskalas en vardagskväll? Helt förkastligt!! Snacka om att göra det lätt för sig och svårt för alla andra föräldrar, få hem sockerhypade barn till läggdags - inte snällt på något sätt...

2010-07-01 @ 22:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0