Sommarlovet börjar

Idag går Tess & Viktor bara halva dagen. Sedan börjar deras sommarlov. Här firas inte sista "skoldagen" alls dvs ingen promenad till kyrkan, ingen sommarvisa eller finklädda barn.

Mina barn fick iallafall själva bestämma vad de ville ha på sig idag. Jag lovade mig själv att inte lägga mig i och så här blev resultatet:


Viktor är fortfarande insnöad på att bära strumpor....

Efter skolavslutningen kommer Tess & Viktors fröken följa med oss hem och fika. Tess slutar ju kindergarten och denna fröken är Tess favorit. De har ett speciellt band.

Senare i eftermiddag hoppas jag på att få veta exakta måtten på våra 3 badrum i nya huset så jag kan åka och beställa kakel och golv. Jisses vad svårt det är att bestämma sig :)

Jo en annan sak. Jag ska måla samtliga väggar "offwhite". Är det någon som har en bra färgkod på detta?? Mottages tacksamt!! Här har det alltid en tendens att se ljusrosa ut och det vill jag inte ska hända.

Jag hoppas att ni alla som bor i Sverige njuter av sommarvärmen. Ät gärna några jordgubbar åt mig :)

Kram Sara


Kommentarer
Postat av: Carina

Vi önskar Tess och Viktor ett härligt sommarlov.

Än har inte våra jordgubbar mognat så det blir att köpa ett litet tag till men vi kan nog äta en och annan för dig också.

Ha en underbar helg



Kramar

Carina

2010-07-16 @ 10:30:39
Postat av: Edvinsmamma - Nybliven tvåbarnsmamma ♥

Bra val av kläder! Och det är klart att man ska bära strumpor...annars kan man ju frysa om fötterna ;) Hihi

Kramar

2010-07-16 @ 10:46:05
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Anna Söderberg

Ringde Flugger färghandel för att fråga men det gick inte att ge en färgkod för off White. Det finns en uppsjö olika off white nämligen... Sorry!!



Tycker att dina barn valde fina kläder!

Skönt med strumpor i de täckta skorna :).



Kramar

2010-07-16 @ 11:34:47
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Så fina så!

Är det okej att bära "egna" kläder varje dag eller var det just i dag de slapp sin skoluniform bara?

Hoppas nu de får ett riktigt bra sommarlov, Kram

2010-07-17 @ 00:14:21
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så fina de är <3 Och du, har ätit ett gäng gubbar för dig med nu ikväll :-) Kram!

2010-07-17 @ 19:14:09
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Louice

Vad fina dem är! =) Ser kul ut med strumpor, men varför inte, dem var duktiga på att välja kläder själv.

Hoppas dem får ett underbart sommarlov!



Kul att börja köpa kakel och tänka på inredning av huset, spännande!

Ha en bra dag! Kram

2010-07-18 @ 08:43:54
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0