PlayFoam och räkor

Känns som att det kommer att bli en kreativ dag.

Klockan är bara strax efter 10 och jag har hunnit varit ute och promenerat (i regnet) 1 timme, duschat, ätit frukost, spelat spel med barnen, diskat och lekt med PlayFoam.

PlayFoam är som lera fast består utav en massa små kulor. Vi köpte det när vi var i USA för ett par år sedan men insåg då att barnen var för små och idag tog jag fram det igen. Mycket uppskattat framför allt hos Viktor.



Ikväll ska vi äta räkmackor. Det ska bli sååå gott. Jag håller på att fixa räkorna nu. Igår la jag dem i saltlag och om ett par timmar ska jag koka dem. Det är lite mer pyssel än i Sverige eftersom man alltid köper räkorna färska och okokta här.


Priset är oxå ett annat här. Jag betalade 195 Baht/kg dvs under 50 kr/kg. 

Nu ska jag ställa mig och göra storkok av köttfärs-soppa. Man ska passa på när man har lite extra energi för det händer inte allt för ofta i det här hushållet :)

Kram Sara


Kommentarer
Postat av: Edvinsmamma - när som hellst en tvåbarnsmamma ♥

Du har hunnit med massor ser jag, härligt med dagar då man har extra mycket energi :)



Hoppas att ni får en jätte fin dag!

Kramar

2010-06-27 @ 07:46:08
URL: http://www.edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Louice

Ja det är skönt med dagar då energin sprutar, dem kommer tyvärr inte så ofta här även om man önskar =)

Vad gott med färska räkor, men visst det blir ju lite mer jobb än här hemma.

Hoppas att ni får en toppendag!

Kramar

2010-06-27 @ 10:04:18
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Linda

Oj, du har minsann varit effektiv på morgonkvisten.



Under 50 kr kilot för räkor, nästan billigare än köttfärs ju:)



Hoppas räkmackorna smakade, Kramkram

2010-06-27 @ 23:35:02
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0