Skolka från jobbet

Idag har jag som min man uttryckte sig "skolkat från jobbet".

Jag var så trött i morse så jag beslutade mig för att ta ledigt.

Eftersom Maken är i Phuket så sover jag typ ingenting om natten. Att sedan båda barnen sov i vår säng och Viktor vaknade flera gånger och hade ont i huvudet samt mardrömmar.

Han mår iallafall idag bra och jag vill tacka för alla goa kommentarer. Det var otäckt men barn tål mer än vad man tror. Jag själv hade väl däckat och blivit sängliggandes ett par dagar ;)

Viktor har för tillfället mardrömmar och inatt pratade han thai. Hörde han säga förlåt flera gånger och han bara grät och det går inte att väcka honom. Det enda som verkar hjälpa är att ta upp från sängen en stund. När jag sedan frågar vad han drömde så kommer han inte ihåg.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Efter att jag lämnat barnen så åkte jag hem och gjorde frukost och somnade ett par timmar framför TVn. Det spöregnade imorse och det var lite småruggigt (säkert bara 25 grader). Efter det så har jag förvånat mig själv och gjort köttbullar. Första gången i långpanna i ugnen och jag måste säga att det gick ju jättesmidigt.

 

Så nu hoppas jag att ikväll när jag kommer hem från min thailektion, så finner jag en tallrik med köttbullar och hemgjord potatismos.. vink vink Maken...

Snart dags att hämta kidsen.

Kram


Kommentarer
Postat av: Edvinsmamma - snart tvåbarnsmamma ♥

Skönt att han mår bättre idag! O det är tur att barn klarar mycket mer än vad man tror...fast som förälder har man hjärtat i halsgropen många gånger...



Tack också för kommentaren om torpet. Jag är också väldigt kär i vårat röda lilla torp med vita knutar :)



Kram

2010-06-17 @ 10:27:11
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Carolina

Vad skönt att du varit hemma o bara tagit det lugnt, hoppas du njutit av lyxen av att mannen hämtat barnen och att du myst ordentligt! kramar

2010-06-17 @ 10:45:15
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Louice

Vad skönt att bara få "ta ledigt" en dag och vara hemma och bara njuta. Det kan man behöva ibland.



Oh vad gott med hemgjorda köttbullar, det är ju bara sååå gott och då speciellt med hemmagjord potatismos till =)

Ha det gott! Kramar

2010-06-17 @ 10:51:29
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Maria

Hej hopp! Nja jag får inte bort mina ränder på ryggen :( Måste nog till Thailand för att fixa det ;-) Mina barn går ju bara 15 timmar eftersom jag är mamma ledig. Då är man ledig på sommaren då skolbarnen är lediga typ. Sen har vissa dagis sommarstängt och då flyttas barnen som ska vara på just det dagiset till ett sommaröppet dagis. Lite krångligt ;-P !5 timmars barnen börjar om i slutet av Augusti när skolorna börjar om. Mina barn har ju även gratis 15 timmar på dagis. Det är gratis från att dom fyllt 3-4 år. Har du mer än 15 timmar så betalar du alla timmar över. Det är otroligt skönt att ha rätt till dagis 15 timmar så man hinner njuta lite av Ester också! Ha en skön Fredag!! MAssor med kramar!!

2010-06-17 @ 20:37:58
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Fattade han vinken?



Finns det Bamseklubben på ngt hotell i Aonang?



Pussssssss

2010-06-17 @ 21:12:25
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha bara 25 grader, era stackare, här har vi säkert en 8-9 nu:)



Vad duktig du är som gör hemmagjorda köttbullar, jag är lat och köpte mamma scans färdiga och än har ingen klagat:)



Så ni får inte ens välja sånna saker som ytterdörr själv på ert hus, låter konstigt då det ju ändå är ni som köper det och skall bo där, men ja alla har dom sina "regler! tur du fick bort blommorna från glaset iaf.

Kramkram

2010-06-17 @ 23:05:37
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0