Söndag

Idag har det regnat till och från hela dagen och kvällen. Jag och barnen var och fixade lite ärrenden sedan åkte vi hem till en annan Sara och fikade. Hon är oxå från Sverige och har sin 11 åriga dotter på samma skola som Tess & Viktor. Enda skillnaden mellan oss är att jag har svensk man och hon thailändsk.

Eftermiddagen har spenderats här hemma. Viktor sov länge och vaknade med feber. Skulle inte förvåna mig om han går och blir sjuk och blir hemma imorgon. Nu när skolan börjar igen, som han har längtat efter. Han har inte haft lika många aktiviteter som Tess haft under veckan och han har frågat varje dag om det är skoldag.

Tess har fått upp ögonen för dataspel. Jag visade henne Bolibompa sidan och jisses vad hon fastnade. Hon fixar det själv oxå, vilket är skönt. Enda nackdelen är att min dator blir upptagen! Tur att jag har min iPhone :-)


Förresten någon som känner till någon mer förskolebarn-spel på datorn, hojta gärna till!

Ikväll har jag kört en röjning bland barnens 1000 leksaker och skit. Försökt organiserat dem lite bättre. Ska bli skönt att flytta och få göra en riktig utrensning.

Så här ser det ut på husbyggarfronten just nu:

Den bilden får nog bli senare för blogg.se totalvägrar...

Nu väntar sista avsnittet av Bachelor!




Kommentarer
Postat av: Maria

Mina kids sitter också gärna på "bollibompa" sidan och spelar:) Det är skönt när dom kan fixa det själva så man inte behöver hjälpa dom hela tiden ;-) Sen gillar jag att det är väldigt "snälla" spel på den sidan :)

Hoppas han slipper bli sjuk nu!

Ha en skön Måndag!

Kram kram

2010-06-06 @ 20:41:07
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Emma

Min kille har oxå fått testa Bolibompa spelen och tycker att det är super kul!

Kan tyvärr inte tipsa om andra spel men det finns ju rätt mycket att välja bland!

Ha det gott

kramizar

2010-06-06 @ 21:12:13
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Anna

vet att syrrans kids brukar vara på en annan sida..men kommer inte ihåg var den heter...ska se om jag kommer ihåg o fråga henne!!

2010-06-06 @ 21:59:41
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hej hej.

Hur är det med Viktor?

Nicole är feberfi idag efter 2 dagar med hög feber.

Tess kan redan läsa och skriva, eller hur var det?

Annars finns det ett bra och pedagogiskt bra svenskt spel som heter sebran. Finns att ladda ner här http://www.wartoft.nu/program/sebran/

Nathalie har suttit mycket med det.



Puss o kram

2010-06-07 @ 11:18:05
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0