Tjat, tjat och så lite mer tjat

Min 3 åriga son har kommit in i en "Jag-orkar-inte"-period. Han orkar inte äta, han orkar inte klä på sig, han orkar inte städa bort leksakerna. Undrar hur han kommer att bli som tonåring....

Just nu sitter jag och tjatar på att han ska äta upp sin smörgås. Tess har för längesedan lämnat matbordet och leker just nu glatt med katten. Viktor han sitter och gnäller om hur mycket han inte orkar äta upp smörgåsen. Han säger inte att han är mätt utan att han inte orkar äta. 

Tjat, tjat och så lite mer tjat så är snart smörgåsen i Viktors mage och jag själv suckar lite för mig själv.



Idag landar bloggvännen Sara på Krabis flygplats.  Det ska verkligen bli skoj att få träffa henne och hennes familj. När jag började blogga trodde jag inte i min vildaste fantasi att jag skulle träffa en bloggare "in real life".

Min blogg var tänkt för min familj och mina närmsta vänner i Sverige. Istället för att skicka 15 emails så räcker det med ett inlägg i bloggen och den som vill läsa kan läsa. Som sagt, trodde aldrig att jag skulle finna så många underbara och härliga människor :-) 

Idag blir det nog stranden med Sara och hennes familj. OM de inte är för trötta.

Jag hoppas du får en härlig fredag!

Kram

Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Så roligt att träffa en bloggvän!

Kan tänka mig att det är lite extra roligt när man sitter "på andra sidan jordklotet" :)



O det är inte lätt att vara liten o inte orka någonting...här hemma har vi en liten kille som blivit "bebis" igen. Ibland så pratar han bara bebisspråk o kryper...hihi



Kramar

2010-06-04 @ 07:56:40
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Uäääh, tjat är såååå tråkigt och energikrävande!

Fick han i sig mackan?



VAD KUL ATT SARA KOMMER IDAG!

Blir lite avis på att hon får träffa dig före mig :)

Men nu är det ju bara 8 månader kvar :).



Ska kolla sl.se nu för att se när bussarna in till stan går. Tjejerna och jag ska åka in till storstan :)



Krmis

2010-06-04 @ 07:57:56
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: marie

Vilken härlig fredag ni har. Jag ska iväg till jobbet...vilket iofs är kul det med, när man väl kommit dit...

Solen skiner på klarblå himmel, fåglarna kvittrar. Underbart att äntligen få lite värme här med.



Ett stort GRATTIS till erat huslån. Vad kul det ska bli att följa ert husbygge.



Jag har ju stora tonåringar...där dricks det tyvär en del läsk...men min 9 åring är som mej och gillar det inte speciellt mycket...det är ju bra.



Må så gott. kram

2010-06-04 @ 08:22:05
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Maria

Här är det också mycket tjat just nu på en viss liten fröken...hon blir aldrig klar, hon tycker att hon har all tid i världen:-)

Vad roligt att få träffa en bloggis!

Ha en fortsatt bra dag.



Kram Kram

2010-06-04 @ 09:20:25
URL: http://sagafia.se
Postat av: Louice

Vad skoj att få träffa en "bloggvän" på riktigt. Det är alltid kul med nya bekantskaper, speciellt när man har haft lite kontakt.



Jadu, tjat är aldrig skoj. Vissa dagar tycker jag man tjatar och tjatar men ingenting hjälper. Som tur var går det väl över har jag hört.

Ha en fortsatt trevlig dag och en skön helg. Hoppas vädret blir bättre imorgon.

Kramar

2010-06-04 @ 17:07:26
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Maria

Dom är för underbara dom små liven :) Olivia är inne värsta "lillatonåren" allt är SÅ orättvist och hon ska flytta hemifrån flera gånger per dag...Albin han får helt otroliga utbrott och skriker så man tror att man ska bli döv ;-( Men emellanåt är dom som små änglar ;-)Det känns ofta som att man inte gör annat än att tjata och gnälla... Men men dom blir stora så fort så man får ta vara på tiden man har med dom må ;-) Kram på dig!!

2010-06-05 @ 22:28:05
URL: http://cupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0