Barnrumsinredning

Jag har verkligen svårt att koncentrera mig på jobbet just nu. Alla mina tankar går till nya huset. Idag verkar jag vara inne på barnrumsinredning.

Kidsen kommer att få dela rum. Vi (läs Jag) har bestämt att de ska få ta Masterbedroom för det är störst och har som 2 rum i 1 rum. Hmm, det lät konstigt. När man kommer in rummet så är det ett stor rum till höger. Till vänster finns toalett med badkar och utanför detta så är det ett till litet rum som jag antar ska vara som en walkin-garderob.

Nu hade jag tänkt att walkin-garderobsutrymmet ska bli sängkammaren och den stora ytan lekhörnan.





Jag vill ha ett tema i deras rum. Hittade den här wallisväggen idag som jag tycker är rolig.



Så kanske ett tema med rymden i lekhörnan? En färgklick på väggen. Det måste ju vara unisex. För hur kul vore det för Viktor att ta dit sina killkompisar och hela rummet är rosa och prinsessigt??

Jag hittade wallisen på barnlycka.se och de har även just nu en tävling för er som har en blogg!

Har du något speciellt tema i ditt barns rum??

Undrar  


Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har inget speciellt tema i tvillingarnas rum, inte heller i Moas, om inte rosa är ett tema:)

Oscar har dock Cars som "tema" Han valde en fondvägg med cars och 3 stickers på de vita väggarna då vi flyttade in, Detta valde han dock då han var 5 år och nu 3,5 år senare är han lite less. Vilken tur då att vi ska flytta och han kommer ha möjlighet att välja på nytt. Denna gången kommer ingen få välja ett tema på det sättet, gärna en snygg tapet men inte tapeter från någon film eller liknande, dom tröttnar ju så fort.

Hoppas du hittar det du söker, det är ju så roligt att sitta och drömma sig bort bland allt fint.

Kram

2010-03-11 @ 09:54:15
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Vilket underbart rum, det kommer att bli toppen!!!! Och härligt tema om du frågar mig :-) Kram!

2010-03-11 @ 13:11:19
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Fia

Vi tänkte djur och natur, det skulle vara något som man kunde ha länge eftersom vi inte riktigt visste när lekrum och sovrum uppe skulle vara färdigt. Lite tidlöst och enkelt. Sedan har väl inte temat blivit så tydligt utan mest grönt men du vet ju hur det ser ut. Om Johan skulle välja själv idag tror jag att det förmodligen skulle bli tåg.

2010-03-11 @ 17:28:21
Postat av: Anna

kolla in intrades tapeter..dom har sååå jättemånga fina barntapeter....gillade dock rymdtapeten...den känns cool :) kanske lite mer killig en tjejig men läcker!

2010-03-11 @ 19:21:15
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej

Förstår att tankarna är på annat håll :) Så kul det ska bli att få följa er i bloggen och se hur det nya huset blir. När är det beräknat vara färdigt?

Just nu ser barnens rum dötråkiga ut. Svårt i deras ålder. Men det är dax att fixa till Linnéas rum och göra det lite "vuxnare" När de var små var det Nalle Phu som gällde :)

Jag är lite dålig på det där med inredning.Lägger inte så mycket pengar på det. Roligare att resa och hitta på saker för pengarna.

Nu väntar snart sängen.. kram och gonatt

2010-03-11 @ 20:27:27
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0