Jag är en stolt mamma.

Igårkväll fick jag detta mail från Viktors lärarinna. Tycker det var lite roligt :)

Torpad= En liten tjej i Viktors klass

______________________________
Hi Sara,
I was about to sleep and I remembered my conversation with viktor at the playground this afternoon. We were talking about opposites while he was playing with torpad on the seesaw. light/heavy, tall/short, big/small.

Me:     Viktor, Torpad is heavier than you.
Viktor:      Yes, I am lighter than Torpad but Torpad is lighter than you Miss lynna. You are heavy.
Me:       Viktor, I am taller than you. You are shorter than me.
Viktor (thinking):    Yes but  Ms. Lynna, the giraffe is taller than you. You are shorter than the giraffe. The giraffe is sooooo tall.
Me:       Viktor, the elephant is bigger than you.
Viktor:     The elephant is also bigger than you Ms. Lynna. We are smaller than the elephant.


I was laughing after that. It was so funny. hahah i love how his mind works. quick comebacks.
______________________________

Viktor har blivit så duktig på engelskan. Han kan, som ni ser, ha riktiga konversationer på engelska. Min lilla 3-åring börjar bli en stor liten pojke :)

Igår var jag på "kvartsamtal" och fick deras "betyg". Allt såg jättebra ut. Tess gör redan årskurs 1 uppgifter. Hon hade en svacka där hon inte alls lyssnade på lärarna eller gjorde sina uppgifter. Detta i samband med hennes 5 års dag. Nu har hon återgått till sitt normala Tess igen.

Viktor är mycket omtyckt utav alla då han är en snäll och omtänksam kille. Han älskar matte och engelska. Thailändskan verkar han ha lagt lite på is för saker som han tidigare kunde, tycks han ha glömt bort och han visar inget intresse för thailändskan. Jag tror bara detta är en liten fas. Han fokuserar på engelskan just nu.

Nu ska jag åka till Nopparathara och spana in deras pick-nick :)

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0