Otäck händelse

Läste på aftonbladet.se om ett hus som helt plötsligt kolapsat och delar av tak och väggar ramlade samman.

Som tur var så blev ingen skadad, bara chockade.

 
(bild från aftonbladet)

Riktigt otäckt.

♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

Borde nog åka förbi vår tomt idag och se hur det går på husbyggarfronten. Så här såg det ut sist jag var där:



De har borrat ner "grundstolparna" och nu ser det ut som att de håller på att fixar för gjutning av grunden.

Ser ni våra grannar bakom oss? Precis, vi har inga! Det är bara ett stort gummiplantage, vilket är perfekt. Det ger mycket skugga vilket gör det mer behagligt att vistas i vår pyttelilla trädgård vi kommer att ha.

Nu ska jag sätta mig och fixa mitt CV för det behöver tydligen banken??!! Hmm?? Samt en resume över företagets utveckling över åren. Så med andra ord ska jag spendera några timmar på ordbajseri!

Om vi inte hörs mer idag så får jag önska dig en riktigt trevlig fredag och en härlig helg!

Kramar




Kommentarer
Postat av: Viktoria

Sv:Tyvärr var de flesta sorterna ingen hit. Men att delta i OLW-tävlingen kanske vore nåt?!



Vi har ca 300 000 invånare i vår by. Det är väldigt lite här i Kina. En mini-by. Just nu har vi runt 10-15 grader, men eftersom det är så smogigt så syns nästan aldrig solen. Riktigt tråkigt. Jag skulle gärna byta klimat med er!

2010-03-19 @ 06:16:46
URL: http://viktoriassecrets.webblogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Fy så otäckt att taket rasat in!

O tur att ingen skadade sig...



Kram

2010-03-19 @ 07:38:35
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Gomorron tjejen!

Vilken lycka att få flytta in ett nybyggt hus alltså!

Det vill jag också göra nångång i livet!

Ligger huset långt från restaurangen?



Jeansen köpte jag i en affär som ligger jämte stranden. Ganska nära den skarpa kurvan upp mot McD.

Nathalie köpte samma dag en Hello Kitty nalle i affären som ligger nära din rest. Hon har gett bort nallen till sin kusin men nu ångrar hon sig, knasfian!



Lycka till med ordbajset!

Själv ska jag ut och hämta sand och sanda tomten. Nu har vi isbana nämligen...



Pus o kram

2010-03-19 @ 08:05:26
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej vännen!

hihi ja när man inte har pengar DÅ hittar man en massa fint...hihi

Ja...måste vara klurigt med huset. Men skoj! =) Jag hade nog också haft beslutsångest! =) Hur är det med inredningstidningar i Thailand? Eller du kollar kanske bara nätet? =)

Ska se om jag hittar inlägget...=)



Ha en fin Fredag vännen

Kram kram

2010-03-19 @ 12:05:07
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Agnes

Fy vad otäckt, tur att ingen kom till skada!



Vad spännande med husbygge! Härligt att slippa grannar. Jag har råkat ut för en hel del idiotiska grannar. Visst, en del är väl trevliga men det är dumt att chansa. Haha :)



Ha en mysig fredag!

Kramar

2010-03-19 @ 14:45:01
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Emelie T

Det var många tak som rasade denna vinter :( Själv var jag på kaninutställning med ca 1600 kaniner, och taket på byggnaden rasade in under natten. Som tur var så befann sig inga människor i byggnaden, men en del kaniner gick åt tyvärr.



Iallafall - till något trevligare:



Om du vill dela med dig av dina erfarenheter om Thailand och Phuket så kom gärna till det nyöppnade Thai forumet, www.thailand.ifokus.se. Vi behöver lite erfarna människor som har Thailandsupplevelser i bagaget.



/Emelie. T :)

2010-03-22 @ 14:35:05
URL: http://www.thailand.ifokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0