Lågsäsong, lågsäsong

Godmorgon i stugan,

Det är så kul att öppna mailen på morgonen och finna så många kommentarer från mina goa vänner. Tack! Det som är ännu roligare är att så många nya har hittat hit. Jag hoppas att ni kommer att trivas och stanna kvar?!

Jag fick en härlig start på dagen. Jag vaknade utav mig själv dvs före barnen (det händer ungefär 1 gång i kvartalet, eftersom jag inte är någon morgonmänniska).

Barnen åt sin frukost utan att jag behövde tjata. I bilen sjöng barnen i kör till barnmusiken och de skuttade glatt in på kindergarten.

Kaffemaskinen fungerade som den skulle dvs jag tryckte på "On" och kaffet kom :-)

Jag hoppas dagen fortsätter lika bra!



♦♦♦♦♦♦

Nu sitter jag och surfar och funderar vad jag ska göra med dagen. Det är stendött på restaurangen så arbetsmässigt så har jag inget att göra. Det är verkligen lågsäsong här nu. Gatorna är tomma och tillika stränderna. OM du vill känna dig som "Robinson" så ska du komma hit NU!

Lågsäsongen är en riktigt bra period att åka till Thailand. Varför? Jo..
* Du kan hitta billiga flygbiljetter.
* Kanonpriser på hotellen.
* Det är lite turister.
* Vädret är faktiskt bra större delen av sommaren (bortsett från September, men september är ju inte sommaren heller,hehe). Om det regnar så är regnet varmt :-)
* Lokalbefolkningen har mer tid för dig = bra service
* Restauranger har ofta rabatterbjudanden.
* Organiserade utflykter har ofta sommarerbjudanden.

Ja, listan kan göras lång.

Nä, nu ska jag ta en bloggrunda och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda.




Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vill verkligen ut och resa..tänk om det fanns pengar till det!? ;-) Ha en super skön dag!! Kram

2010-05-26 @ 08:00:15
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad det strular för mig med kommentering och bloglovin nu. Jag får bara upp vartannat inlägg du gjort på bloglovin och kommentera har jag inte alls kunnat göra på ett par dagar. Och då inte bara i din blogg.

Hoppas det fungerar nu iaf.

Kram

2010-05-26 @ 09:41:34
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Lottaplott

Åh vad jag vill åka nästa vår. Vi var nere 3 veckor när vår dotter var 7-8 månader och det var de bästa veckorna i vårt liv som familj.

Full fokus på varandra dygnet runt, inga måsten i hemmet, underbart väder, supergod mat och massor av tid i ett land som jag älskar.



Tyvärr är jag arbetslös under denna graviditeten så det finns inga stora pengar att spara för att göra en liknande resa när nästa barn kommer :-(



Jag får njuta och drömma genom din blogg istället :-)

2010-05-26 @ 11:25:52
URL: http://lottaplott.blogspot.com
Postat av: Emma

Hallå!

Låter som rena drömstarten på din dag...härligt=)



Ang köket kolla från december på min blogg där har jag lite bilder men kan lägga ut fler om du vill!

Kaklet vi har i köket är inget kakel utan en fibo tespo skiva som är färdig. Du skär bara ut efter måtten och sedan klickar du ihop dem som ett klickgolv. Superenkelt och snabbt gick det och billigare än kakel!

Finns i olika färger, vi köpte våran på XL Bygg!



Hoppas din dag fortsätter lika bra som den började!

Kramizar från ett kallt och regningt land=)

2010-05-26 @ 11:30:56
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Å viljen fin start på dagen, själv har jag inte fått mig första kaffekoppen än så jag är ett monster fniss Ha det fint goa du - en sara som INTE är tråkig ;-)

2010-05-26 @ 11:39:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter som en riktigt bra start på morgonen, själv vaknar jag inte heller föra barnen speciellt ofta.



Låter ju onekligen som att det skulle funka att åka till thailand på sommaren också, hur är det i augusti? Vet inte varför man just augusti känns som en väldigt bra månad att åka utomlands i, ladda upp inför den tråkiga och långa svenska hösten.



Hoppas ni har en bra dag, Kram

2010-05-26 @ 11:48:45
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Sara

Du har precis radat upp alla anledningar till varför detta är tredje gången vi åker till Thailand under lågsäsongen.

Nackdelen är ju såklart att ni som restaurangägare inte har mycket att göra. Men förhoppningsvis gick affärerna lysande under högsäsongen , så att du kan njuta i lugn och ro av att det är mindre att göra.

Har precis rensat ur garderoben på allt skit. Och har börjat plocka fram lie kläder inför resan. Känns verkligen som det börjar närma sig :)

Vilka charmiga busungar du har ;)

Hoppas din dag fortsätter lika bra som den började.

Kram

2010-05-26 @ 12:19:03
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Agnes

Det hade ju inte varit fel alls att åka ner och semestra. Usch, vad sugen jag blev nu. Speciellt efter bilden på Patong Beach du visade igår(?) :)

Kramar

2010-05-26 @ 13:22:57
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Cilla

Det låter ju faktiskt väldigt bra att åka dit på sommaren då. Får kanske ta en tripp dit nästa sommar! KRAM

2010-05-26 @ 15:06:05
URL: http://liamochneo.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Tjenis penis på dig superSara.

Usch idag är jag arg. Det ryker ur öronen på mig.

Skönt att du har en bättre dag :)



Massa kramar

2010-05-26 @ 15:22:42
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Mia barajag

Hej Sara!

Förstår att du snart ska öppna eget?

Eller har du redan öppnat?

Jag blir så sugen på att åka till Thailand när jag läser din blogg:)



Sara;

Så lite så skriv gärna och säga om du gillar den eftersom det är min egna uppfinning:)

2010-05-26 @ 17:10:59
Postat av: Louice

Ja det vore inte alls tokigt att åka ner nu, blir riktigt sugen på en resa. Kanske får slå till snart, har velat åka till Thailand länge nu.



Låter som om du hade en bra start på dagen, hoppas resten av dagen blev lika bra.

Många kramar

2010-05-26 @ 20:20:02
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Nu är jag glad igen :)



KRAAAAAAAAM

2010-05-26 @ 20:59:01
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Kristina

Låter som en bra tid att åka nu :) Jag har aldrig längtat till Thailand, men din blogg har nästan fått mig på andra tankar ;) Vi åkte till Australien på bröllopsresa för snart 10 år sedan och det tar ju så lång tid att flyga...... Nu har vi ju två barn också.... Men men, man ska aldrig säga aldrig. Kanske vi också kommer till Thailand någongång!



Håller med andra, att man blir faktiskt sugen på att åka till Thailand när man läser din blogg.

2010-05-26 @ 21:12:04
URL: http://johfam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0