Patong beach


Hej alla glada,

Tusen tack för alla tips på kalla såser!! Superkul att så många gav mig tips. Alla verkar även vara mycket enkla att göra, vilket passar mig perfekt :)

Igår blev det en bloggfri dag. Jag och Maken var inne i Krabi och kollade på kök och käkade lunch tillsammans. Därefter hade vi ett föräldrarmöte med skolan. Fast utan skolan :) Vi är ett gäng föräldrar som vill förbättra skolans utseende och försöka få fler elever. Det första vi ska göra är att arrangera en lördagsaktivitet med föräldrar och de äldre eleverna där vi ska måla om klassrummen samt installera fler fläktar och möbler.

Idag har jag använt större förmiddagen åt att försöka installera en printer. Jag blir tokig när elektroniska apparater inte fungerar som de ska. Jag tycker det borde finnas en lag som säger att det ska räcka med att plugga in kontakten och tycka på "On" och sedan ska det bara fungera.

Nu är det lunchdax. Därefter ska jag och en av min thaipersonal åka in till Krabi och se om vi kan få en köksoffert från ett företag.

Vi har ännu inte hört något från banken gällande huset. Rödskjortornas vandalisering gjorde att bankerna stängde i nästan 1 vecka. "Min" bank fick 7 bankkontor försatt i brand.

Idag bjuder jag bå en bild som jag tog i Patong när vi var där med restaurangpersonalen. Jag personligen gillar inte Patong beach men bilden blev vacker :) 



Jag tog bilden ifrån bilen. Maken stannade till snabbt och jag upp fort som attan med kameran medan bilarna tutade bakom oss :)
--------
PS. Jo Linda, båda mina barn pratar flytande thailändska, engelska och svenska. Min Make är svensk så hemma pratar vi bara svenska. Engelska och thailändska är det som gäller på skolan. DS


Kommentarer
Postat av: Carina

Jättefin bild!!

Visserligen har vi fina dagar o kvällar här också nu med värmen saknas, brrrrr.

Ha det så gott



Kram

Carina

2010-05-25 @ 08:08:28
Postat av: Rainer

Hej.

Jag skriver till dig för att vi söker bloggare att länka till från olika platser i Thailand. Personer med en god inblick i vardagen på plats som engagerar och samtidigt är informativ, det tycker jag att din blogg gör.



Kika in på www.alltomthailand.com så får du en inblick i vårt arbete. Du når mig på [email protected] om du tycker det låter intressant.



Grattis till en bra blogg!

2010-05-25 @ 08:14:23
URL: http://www.alltomthailand.com
Postat av: Sockenvägens Söta

Håller med dig ang elektroniken, å det samma gäller bilar... Känns som dessa apparater bara motarbetar mig :-P Här öser regnet ner, vilket är en fin ursäkt för att sitta framför datorn ler Kram

2010-05-25 @ 11:20:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Jo visst är grapefrukt gott. Verkar inte va nån annan som tycker det..hihi

I Thailand gillar jag nog nästan all frukt. Allt smakar så mycket bättre där. Till och med bananer som jag nästan aldrig äter hemma :)

Rambutan var en frukt jag fastnade för sist.

Läste kommentaren här ovanför... vad kul att de vill länka till din sida!!

Patong beach känns inte alls lockande, men man måste väl åka dit och bara se det med sina egna ögon. Känns alldeles för stökigt för vår smak.

Nu ska jag snart bege mig till sjukgymnasten.

Kramis

2010-05-25 @ 11:58:36
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Louice

Vilken underbar bild!

Håller oxå med dig ang elektroniken, varför ska det ofta krångla och vara svårt. Tur att jag har en man som älskar sådant, speciellt när det gäller datorer.



Kul att dem vill länka till dig. Förresten, om man ska åka till Thailand och ska åka till två eller tre olika ställen, var tycker du man ska åka då?

Ha en fortsatt trevlig dag! Kram

2010-05-25 @ 12:08:14
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Emma

Haha jag kan inte annat än att instämma ang elektronik!!



Underbar bild man drömmer sig bort

2010-05-25 @ 21:22:25
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha jag kan inte annat än att instämma ang elektronik!!



Underbar bild man drömmer sig bort

2010-05-25 @ 21:22:29
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Anna

ummm va härligt det ser ut!! här hemma har det mer känts som höst än vår idag :( blåst och regn!

2010-05-25 @ 22:05:03
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0