Pussel-lärare

Idag slog det mig. Min dotter börjar bli en stor tjej. Jag betalade skolavgiften för nästa termin, som startar den sista augusti. Då ska Tess börja 1 klass!! Helt otroligt!! Min lilla tjej. Det blir inte så dramatiskt. Hon flyttar till klassrummet brevid kindergarten samt att hon får en annan skoluniform. Tess vill gärna gå i årskurs 1 för då vet hon att hon är en stor tjej MEN samtidigt vill hon inte byta fröken. Som det ser ut idag så blir de hela 4 stycken i årskurs 1. Det kallar jag en liten klass! 


Tess och Viktor pratar ofta om vad de ska bli när de blir stora. Just nu ska Viktor bli Pussel-lärare och Tess ska bli häst-lärarinna och lära barnen sitta rätt på hästen. Till saken hör att Tess har ridit 1 gång och då i cirka 3 minuter-hehehe.

Tidigare skulle Tess bli chaufför och köra pappas ena pickup-bil på dykcentret. Viktor skulle då bli som sin thailärare för hon är så liten och Viktor är minst i sin klass.

Vad ska ditt barn bli när de blir stor??


Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Hihi, "pussel-lärare" så gulligt!

Edvin vet jag också vill börja skolan...för där får man leka sånger ;)

Kramar

2010-05-21 @ 07:32:15
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Min mormor somnade in lugnt o fint för en vecka sedan. O det med blandade känslor, hon var en stark kvinna som hade levt 96 år o varit lycklig. Så det var hennes tur...



Sambons mormor var lika gammal o somnade in bara några veckor innan. Så det är två jobbiga begravningar som vi har framför oss nu...



Kram kram

2010-05-21 @ 08:11:31
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

det är så jag tänker också. För hon var dement på slutet också så man kan säga att jag förlorade mormor innan hon somnade in...o nu vet jag att hon har det bra när hon sitter på ett moln tillsammans med morfar :)

Kramar

2010-05-21 @ 08:38:06
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Louice

Pussellärare, det har jag aldrig hört förut. Vad kul! Ja, det är roligt med barnen och höra vad dem vill bli när dem blir stora.

Det går fort med dem små, tänk att hon redan börjar skolan, spännande!



Kram

2010-05-21 @ 09:29:33
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Magdalena Thour

Så gullit att vilja bli pussel lärare. :) Mycket bra blogg att läsa.. :)

Mina barn skulle vilja bli:

Son nr 1: Cross förare

Son nr 2: G-Force agent

Son nr 3: Fotbolls spelare

Son nr 4: Buss förare

Dotter: Ingen aning misstänker hästar

2010-05-21 @ 10:29:04
URL: http://thour81.soclog.se/p/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0