Söndag 16 april

Igår var det en bloggfri dag. Maken åkte tidigt på morgonen till Phuket och kommer inte hem förens i kväll. Jag fick tidigt på dagen ont i huvudet som sedan sakta men säkert övergick till migrän. Jag lyckades dock köra barnen till simskolan och hem och göra lunch. Sedan gick Tess in till grannflickan (som även var här hela förmiddagen) och lekte på eftermiddagen.

Viktor och jag sov middag tillsammans men det hjälpte inte mot migränen. Så när Tess kom hem vid 5-tiden så blev det TV för dem och en mycket enkel middag som de själva så snällt åt i sällskap av TVn. De var snälla som lamm och lät mig ligga i mitt mörka rum. De kom bara in emellanåt för att visa mig något eller fråga hur jag mådde.

Att det även var lördag brukar hjälpa deras "snällhet" mot sin mor. För lördagar är det godisdag OM man varit snäll och lyssnat på sin mor. Ett tecken på att jag inte mådde bra var att jag lät dem äta upp mina sista Dumle kolor!


Min princessa och Spiderman-kille

Idag mår jag bra igen. Tess är hos grannen och leker. Viktor sitter brevid mig och leker med playdough. Vi borde sätta oss i bilen och åka och handla mat. Det ekar i kylskåpet. Men hur kul är det att åka och handla? Inte alls!

Vi får se hur dagen fortlöper sig. Jag återkommer lite senare idag.

kram från ett varmt Aonang!


Kommentarer
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Morn morn sötis!

Stackare som lider av migrän!!

Jag led av liknande symtom förut, innan man kom på att jag har högt blodtryck. INTE roligt!!

Skönt att du mår bättre idag på Nicoles 7-månaders dag :)



kraaaaaaam

2010-05-16 @ 08:10:41
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Christine

Usch då inte kul med migrän. Känner till det alltför väl.



Ramalde över din blogg när jag satt och sökte på Ao Nang. Vi kommer dit torsdagen den 20 maj. Har aldrig tidigare varit där, utan det är Phuket som vi tagit del av. Väl medveten om att det är lågsäsong, undrar jag nu: Hur är vädret? Såg att du skrev varmt, men är det soligt, eller mulet mesta tiden? Egentligen får det vara som det är, ska bli så skönt att komma ner till Thailand igen. Var där i januari, kom hem och bokade till mars 2011, men så ramlade vi över detta, så nu väntar Ao Nang nästa vecka ;)



Christine

2010-05-16 @ 17:06:53
Postat av: Sara

Usch stackare! Lider med dig :( Tur barnen är så goa när du mår dåligt.

Ja, det är inte alls kul för tillfället. Försöker att inte oroa mig. Men det är svårt. Tur vi ska till läkaren på tisdag igen och få se den lille skrutten på ultraljud. Blir lite lugnare när jag känner att det rör sig därinne ;)

Förhoppningsvis är allt bara bra! Det känns som jag har nån sorts mensblödning bara, det finns ju de som har det hela sin graviditet.

Hoppas ni haft en skön söndag.

Kramis

2010-05-16 @ 19:45:42
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sara

Hihi..du förresten.. Ligger ni en hel månad efter oss i Sverige ;) Det är väl maj månad ;) (Trots att det känns som oktober här)

2010-05-16 @ 19:46:57
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Christine,

Det är väldigt varmt här just nu. Betydligt varmare än det brukar vara. Det regnade en kväll i förra veckan. Bortsett från den kvällen så har vi haft strålande sol så länge jag kan minnas. M.ao så skulle vi behöva lite regn nu för att göra dagarna mer behagliga. Väldigt hög luftfuktighet.

Hoppas ni får en härlig semester!!

Sara

2010-05-17 @ 05:47:34
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Christine

Tack för den rapporten, det låter ju lovande. Kanske lite väl lovande :o) Nu får vi bara hoppas att askmolnet håller sig på avstånd. De har stängt Heathrow i London nu pga askan.

Ps: Vad heter din restaurang? Lite Polka Marabou kan väl väderinfon vara värd? ;)



Christine

2010-05-17 @ 07:13:55
Postat av: Christine

Tack för den lovande rapporten, kanske lite väl lovande ;)

Nu får vi bara hoppas på att vi kommer iväg och detta pga askmolnet som har börjat röra på sig igen. Nu har Heathrow i London och Shipol, Amsterdam stängt. Voine, voine!!!



Vad heter din restaurang? Lite Marabou Polka är väl väderinfon värd? ;)

Christine

2010-05-17 @ 07:26:42
Postat av: Sara - Thaison

Hej Christine,

ha ha ha va go du är!! Jag har inte nämnt min restaurang vid namnet här på bloggen. Lägg en kommentar med din email ( ingen annan som ser den) så mallar jag dig. Har du några funderingar om Aonang så maila dem oxå så kan du få mina små tips. Har bott här i 9 år nu.

Kram från strålande sol

2010-05-17 @ 07:42:41
Postat av: Christine

Har skickat med min mailadress nu ;)

Här hemma i "Svedala" har vädret fått spunk. Vi nere i södern har ca 10-14 gr. ( Just nu 9 gr)och allra längst upp i norr har de sommarvärme med 25-28 gr :o)

2010-05-17 @ 08:36:37
Postat av: Mamma Russin

hej hej gumman..

usch migrän kan jag drabbas av ett par gånger om året, riktigt illa är det då.. :(



skönt att du mår fint igen iaf , vilka tuffingar på korten..:)



kramkram

2010-05-17 @ 12:35:20
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0