XXXbollar och drömmar

Sitter här på kontoret och gör inte mycket annat än surfar rundor. Får absolut ingenting gjort.

Dagen började inte riktigt så bra. Jag drömde inatt om min älskade mamma och vaknade glad i hågen. Hoppade in i duschen och tänkte att idag ska jag ringa mamma. Klev ur duschen och gick till garderoben och det var då det slog mig. Jag kan inte ringa mamma! Mamma lever inte längre!!

Behöver jag skriva att jag blev jätteledsen? Tårarna strömmade ner för kinderna och min kära dotter var snabbt framme och kramade om mig och frågade varför jag grät och hon fyllde snabbt på sin mening med Tänker du på mormor?

Hon sprang iväg och hämtade en teckning från skolväskan och gav den till mig och sa att den kunde jag få så kunde jag ge den till mormor i himlen. Sedan ändrade hon sig och sa att det gick ju inte. Så då tyckte hon att vi kunde skicka den till Bosse och han kanske kunde ge den till mormor.

Nä, nu ska jag inte sitta här och deppa ihop.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Igår efter att jag hämtat barnen på kindergarten så chockade jag dem och frågade om vi skulle baka negerbollar chokladbollar.



De blev supergoda :-) Har inte bakat negerbollar chokladbollar på flera år. Sist Tess gjorde det var faktiskt med mormor för 2 år sedan och hon kom ihåg det.

Nu måste jag fråga dig. Säger du Negerbollar eller Chokladbollar?? Jag har alltid sagt negerbollar och kommer nog alltid att säga negerbollar. Jag är inte rasist för det!!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Idag ska vi ha det årliga mötet på skolan. Ägarinnnan kommer dit och ska berätta vad hennes planer för nästa läsår är. Hon kommer att ge oss guld och gröna skogar i dag men det kommer aldrig att hända i verkligheten. En mer opålitlig människa får man leta efter. Vet inte vad det är för fel på henne. Hon kan bara inte hålla det hon lovar. Hon är en mycket trevlig kvinna, säkert väldigt duktig lärarinna med bra bakgrund osv men det hjälper inte. Jag har tappat respekten för henne, tyvärr.

Jag ska ändå dit och visa mitt stöd och bita mig i tungan för att inte säga något dumt. Jag är värdelös på att hålla tyst. Det hoppar grodor ur munnen på mig som jag ofta får äta upp senare. Idag ska jag sätta tejp för munnnen :-)

Nu ska jag gå äta lunch!

Önskar alla en härlig tisdag,

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du skriver så fint om din mamma! Man blir verkligen berörd av dina rader! KRAM



Ang bakverken..jag har oxå alltid sagt "negerbollar" för att det lixom alltid har hetat så men nu får man ju bita sig i tungan. Säger chokladbollar till mina barn..fast att jag har god lust att säga som jag alltid har gjort! Tog upp detta i bloggen för länge sedan o fick en enorm respons..vilket jag tror att du oxå kommer att få :)



Ha en underbar dag! kramar

2010-05-18 @ 08:24:57
URL: http://76.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!



Jag har precis hittat till din blogg, genom Carolina1979 :D Lita på att jag kommer förlja dig och din familj, riktigt kul att läsa om "svensson" liv i Thaland.

Jag säger negerbollar, precis som du är jag inte rasist!

Mvh Ylva

2010-05-18 @ 08:36:06
Postat av: Sara - Thaison

Hej Ylva,

Vad kul att du hittat hit OCH framför allt vad kul att du lämnade en kommentar. Det är dessa små kommentarer som gör att jag fortsätter mitt bloggande. Tack och välkommen tillbaks :)

Sara

2010-05-18 @ 08:44:28
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej vännen



Till att börja med: Jag säger negerbollar och är gift med en polack så jag är mao inte rasist :)



Jag förstår din känsla med din mamma. Jag kan också helt plötsligt komma på mig själv med att säga högt: Din pappa är död Åsa.

Det känns som om man ibland måste säga det högt för att förstå.

Barnen är så underbara när det kommer till våra känslor. Jag hör ibland min lilla tjej säga saker om morfar ( som hon inte direkt träffat) eller just ordet död, och då kommer alltid min stora tjej och tystar henne.

- Prata inte så Leonie, mamma blir bara ledsen då.

Extra stor kram idag!

Åsa

2010-05-18 @ 09:45:03
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Åsa

Hej igen



Bara hojta till när du bestämmer dig för att fixa till din blogg.

Jag har gjort min i ett program som jag har köpt, och jag kan gärna hjälpa dig om du vill göra något liknande!



Kram

2010-05-18 @ 10:06:13
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Amanda

Fråga på du! Hade jag varit så känslig för att folk skulle fråga är det nog bättre att ha en låst blogg. :)



Nattvaket kommer fyra nätter i veckan just nu. (det är en prövoperiod för att se hur det funkar, förut kom dom alla nätter i veckan). Dom kommer klockan 23 och går hem 5.30.

Dom sitter då hos Ludwig mestadels men det är klart att dom rör sig runt i lägenheten med. Hans mat och mediciner finns ju i köket så ja, det blir påfrestande!

Ska bli skönt den dagen man känner att man kan skippa nattvaket. Att bara få vara för oss själva igen. :)

2010-05-18 @ 10:12:27
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Snuttan, blir ledsen när jag läser om din morgon!

Tess var så gullig och rar som kom och tröstade dig!

_________________________________



Vi har alltid sagt negerbollar och det gör jag hemma också men inte "ute på stan". Då får man onda ögat av folk.



Känn ingen press med hotellmailet!



Puss & kram

2010-05-18 @ 10:55:58
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Agnes

Det heter negerboll! Men du ska veta att jag anstränger mig nått så in i helsike när det ska fikas på konditori :)



Sv: Jag vet :/ Har fått byta tillbaka igen då alla kommentarer försvann. Det är ju inte så bra när man har tävlingar. Men och JBN Media lyckas lösa problemet så byter jag tillbaka igen :)



Kram

2010-05-18 @ 11:24:23
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh gulliga tess, hoppas ni skickar teckningen till Bosse - han blir nog glad! Är han installerad i Åsele nu tro?



Och här är det numer chokladboll som gäller då man nog blir sedd som rasist om man säger negerboll i dagens integrerade och politiskt korrekta samhälle...

KRAM!

2010-05-18 @ 12:33:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad fint du skriver om din mamma!

Vad gullig din flicka är:-)

Här är det negerboll som gäller, men måste försöka ändra mig till chokladboll.



Ha det gott



Kram Kram

2010-05-18 @ 12:48:24
URL: http://sagafia.se
Postat av: Cilla - mamma till Liam&Neo

Jag säger faktiskt ingetdera... :) Kokosboll heter det hos oss.

Vad söt din dotter är som tröstar dig när du har det svårt!

Stor KRAM till er!

2010-05-18 @ 13:14:40
URL: http://liamochneo.blogg.se/
Postat av: Louice

Vad gulligt gjort av tess att trösta dig så när det är jobbigt. Barn förstår mer än vad man tror och kan vara bra tröst för en när man behöver det.



Jag säger negerbollar och har alltid sagt det, men jag försöker att säga chokladbollar til barnen, men det är svårt ibland.

Stora kramar

2010-05-18 @ 16:57:41
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Anna Lundin

Negerboll heter det och kommer alltid att heta :P

Ha de bra

Lars me familj

2010-05-18 @ 18:24:35
Postat av: Linda

klart det heter negerboll:)



Tråkigt med människor som inte håller vad dom lovar, o jag förstår dig jag är precis lika dan, öppnar ofta munnen lite väl fort utan att tänka mig för, ibland får man äta upp det ibland gör det nytta.

Kramar

2010-05-18 @ 20:47:15
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Ulrika F

Självklart heter det negerbollar! Har sagt det sen jag kunde prata, älskar dom! Men folk reagerar.. Det struntar jag i, jag är definitivt inte rasist!!

Gulligt av din dotter att trösta :)

2010-05-18 @ 21:28:29
Postat av: Mia

Jag säger chokladboll eller havreboll. Har aldrig gillat det andra namnet redan innan de andra namnen kom till. Jag är från Thailand och har fått höra otrevliga ord sagda om asiater och försöker därför vara så korrekt jag kan bli. Fast jag vet ju att de flesta människor är uppväxta med att kalla dem för det andra namnet.

2010-05-18 @ 23:13:25
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Anna

jag säger negerbollar/bullar hemma och chokladboll när jag är ute och fikar och för mig har det inget med rasism och göra utan det är bara ett namn för mig på världens godaste kaka!!!



Jag tittade på bilder från mitt bröllop häromdagen och då dök annelie och bosse upp på en bild. jag var så glad att hon kom till kyrkan och tittade. kram

2010-05-22 @ 00:49:48
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0