Trampbil & bananträd

Viktor han gillar verkligen sin trampbil. Att hela trampbilen håller på att ramla i bitar verkar inte beröra honom. Han klagade visserligen när sitsen gick sönder. Så då fick vi snickra ihop en ny i trä. Annars var allt tidigare i hårdplast. Något som torkar snabbt och vitras sönder här i solen och värmen.



Vi har ännu inte fixat trädgården. Det blir ett senare projekt. Vi är lite oens om gräset kommer att överleva eller inte. Jag tror att det är förmycket skugga samt att huset saknar takränner så gräset kommer att gå sönder utav regnet. Maken tycker vi lägger gräs och löser problemen efterhand.

Det enda som idag växer i trädgården är ett gäng bananträd. Tänkte vänta till det kommer en stock med bananer och sedan efter vi skördat hugger vi ner dem. Eventuellt sparar jag en för skojs skull.



Idag är det rena skitvädret här. Vaknade med regn och det verkar hålla i sig. Det enda possitiva med det är att vi brukar få många matgäster på restaurangen.

Igårkväll satte jag upp barnens paket-adventskalender. Någon bild kommer dock inte visas för den blev fruktansvärt ful,haha.

En liten fråga. Vem kommer med paket-adventskalendern? Är det mamma och pappa eller Tomten??


Kommentarer
Postat av: ee

Ge dina läsare rabatt till dykcentrat!!

2010-11-30 @ 09:24:51
Postat av: ♥ Anna S

Stackars barn som måste leka med trasiga leksaker ;). Skoja bara!



Vad har det andra grannarna på tomten?

Eller de kanske inte kommit så långt än?



Nu ska jag sätta på kaffe. Stylisten är på ingång men hon är lite sen efter att ha kört fast med bilen i snön ;).



KRAAAAAAAAAAAAM

2010-11-30 @ 09:37:54
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Li

Jag tycker mamma och pappa ska få cred för något, tomten får så mycket cred ändå,så jag tänker att det borde vara päronen som fixar den ;O)

Det känns så underligt att se soliga bilder när det är så vitt här hemma =O)

Hoppas restaurangen blir fullsatt =O)



2010-11-30 @ 09:51:15
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Linda

Vad duktig du är som gjort klart paketkalendrarna, jag har inte ens börjat:(

Vi brukar nog inte säga att dom kommer från någon speciell, helt plötsligt finns dom bara där haha

Kramar

2010-11-30 @ 10:09:57
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Marcus

Åhhhh! Nu kom mina minnen tillbaka. Jag raceade i min trampbil när jag var liten...rätt in i en soptunna ibland. Men det var självförvållat och roligt.

2010-11-30 @ 10:26:08
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Louice

Vad mysigt med bananträd på tomten, det måste du ju ha kvar =)

Vad kul med en sparkbil, kan tänka mig att han tycker det är skoj. Mina killar skulle älska det.

Angående paketkalender så tror jag det är mamma och pappa som kommer med det, men jag vet inte säkert =) Ska sätta upp min kalender till killarna imorgon.

Ha det gott! Kram

2010-11-30 @ 19:12:34
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Skörda bananblomman, den är jättegod att laga Tom Kha av. Tråkigt med Kissen.. :(



Det var bara en reklamfilm för Spies. Tror att graduation är runt 20 Feb. :) Vet du hur man bloggar från en iPhone?

2010-12-01 @ 09:33:33
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0