Khao Hang Nak

Igår hade vi en liten "Team building" dag med Makens personalen.

Vi samlades kl.08.00 för att gemensamt åka till Tup Kaek som ligger ca 17 km utanför Ao Nang. Där började vi dagen med en hajk/vandring upp för berget. Jag har hört talas om denna "promenad" tidigare och att det är ganska brant vissa bitar. MEN att det skulle vara så jobbigt som det var, det trodde jag aldrig. Jag var nära att ge upp vid två tillfällen!

Det fanns två "viewpoints". Bilden nedan är från den första och ger en fin utsikt över Kho Hong. Bilden på Maken visar lite av skogen och vandringsleden.



Khao Hang Nak är det högst berget du kan bestiga i Hat Nopparathara National park och toppen ligger 498 meter över havet. Dessa 3,7 km vandring tog oss 1 timme och 20 minuter men väl uppe var tröttheten som bortspolad. Utsikten var fantastisk! Det var tyvärr väldigt dimmigt så några "Kodak-foton" blev det inte. Jag bjuder dock på några ändå :)


(Vår söta thai-personal hade fixat denna fina "Banner". Tyvärr så har thailändare ibland lite svårt för månaderna... Det var igår 10 Oktober vi besteg berget). Alla är inte närvarande på bilden.



Det tog oss lika lång tid att gå tillbaka. Väl nere vid bilen så skrek magen av hunger och kroppen ville sova. Tur att jag fixat barnvakt för hela dagen, för efter lunch slocknade jag i sängen.



Visst är det vacker utsikt trots att det inte var klar himmel?!

Det finns ett litet avhäng som man kan gå ut på. Jag är inte höjdrädd men det sög faktiskt till ganska rejält i magen när jag gick ut på avhänget och tittade ned och såg trädtopparna 500 meter under mig. 



Coolt va?!

För den som vill se något vackert och samtidigt få sig en rejäl motionsrunda. Då kan jag varmt rekommendera denna vandring.

Kram från ett regnigt AoNang


Kommentarer
Postat av: Jennie

Oj, ser helt fantastiskt ut, men inte helt ofarligt att sitta på avsatsen...



Måste dock vara en härlig känsla :)



Hoppas du uppdaterar med bilder när ni är på plats... jag är nyfiken!



kram kram

2010-10-11 @ 08:25:16
Postat av: Ann-Britt

Vilken otrolig vacker strapats! Förstår att det jobbiga att ta sig upp försvann när ni fick se den makalösa utsikten! (Jag skulle vara för feg att sitta så där på klipp avsatsen:)

Kramen Ann-Britt

2010-10-11 @ 09:16:37
Postat av: Lotta

Men himmel! Sätter man sig frivilligt på den där avsatsen? Jag skulle dö....innan jag ens hunnit dit. Å bloggsvar: Vet inte när jag sov en hel natt sist...måste varit många år sen, haha...å andra sidan var jag med kompisar till Ullared förra helgen o sov en natt där...men sängen i stugan var helt omöjlig o jag har nog aldrig sovit så illa ;) Å när man blir gammal kommer väl barnbarnen o vill sova över (hoppas jag!) så sova får vi nog göra då vi dör ;)

2010-10-11 @ 12:33:52
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Wow vilken underbar natur, helt otroligt! nästan som de norrländska skogarna ;-P KRAAAAAAAM

2010-10-11 @ 16:42:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Herregud, mig får du INTE med ut på den där avsatsen!

Men vad läcker utsikten var!! Magiskt!



Sv: convere kan man inte ha för många av. Kan ju köpa fler hos dig snart

2010-10-11 @ 20:52:14
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken upplevelse, ser ut som en riktigt spännande vandring. lite roligt att dom inte visste vilken månade det var :)

Barnvakter är toppen, speciellt efter en sådan utflykt misstänker jag.

Kramar

2010-10-11 @ 21:23:10
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Anna

NEEEEJ, men läskigt :) fy va läskig den sista bilden var...blir nervös bara och kolla! kram

2010-10-12 @ 18:02:44
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Louice

Wow, vilken utsikt, vilken upplevelse! Förstår att det var värt mödan.



Kram

2010-10-13 @ 00:58:45
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

God, du är helt galen.. Var du inte rädd för att trilla ner? hehe



Riskokare, vattenkokare, och en sandwich maker är det enda som behövs i ett "kök". :)

2010-10-14 @ 17:44:11
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Russin

hej gumman..

men hjääälp hur törs du gå ut där, haha.. skulle jag ha dött..



oj så jag har att läsa ikapp här, har varit den sämsta bloggvännen nu ett tag.. sjukdom och begravning osv.. :(

men jag hoppas på att åter finna blogglusten nu..



fullkommligt älskar er trappa.. :)



kram

2010-11-04 @ 09:00:13
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0