Regnet öser ner MEN ändå har jag....

 



Som ni har sett har jag inte varit särskilt aktiv den senaste tiden. Just nu har jag fullt upp med flytten till nya huset. Som det ser ut just nu så kommer sista flyttlasset att gå imorgon och vi kommer att få sova i vårat nya fina hus för första gången.  

Allt är självklart inte färdigt. Köket saknar bänkskivan, som ska bli i svart granit. Vattenmätare blir installerad nästa vecka men vi får koppla på oss hos grannen tills dess. Solcellspanelen på taket är heller inte inkopplad men det gör inget då solcellspanelen är för varmvattnet. På bottenvåningen saknas fortfarande handfat samt duschen inte fungerar då duschen vi valde självklart var felkonstruerad och behövde sändas tillbaka till leverantören.

Att jag även kommer att behöva skrubba och putsa varje enskild golvplatta på nedervåningen är ett projekt i sig. Jag valde ett mörkgrått matt golv som tak/vägg-färgen gillade att sätta tänderna i. Hantverkarna har enligt dem tagit bort fläckarna men i mina ögon är hela golvet flammigt och färgen känns mest utsmetad istället för borttagen.

Om ungefär 1 vecka kommer jag att få tillgång till den "elektroniska världen" igen. Då kommer parabol-TVn, internet samt telefonen att bli flyttad till nya huset. Har ni tur så har min bloggtorka gått över och jag lägger ut lite bilder från huset :)

Tills dess!

Stor kram
Sara


Kommentarer
Postat av: Kattis

Åå vad spännande, jag längtar ..... 27 dagar kvar

2010-10-05 @ 16:43:44
Postat av: ♥ Anna S

You're alive :)

Men att du är förkyld är ju trist.

Precis som jag då :(.

Självklart är inte hantverkarena klara. Är dom nånsin det???



Krya på oss :)



KRAAAAAAAAAAM

2010-10-05 @ 17:16:49
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anna

fy fabian va spännande att det ska bli. Så jäkla kul med nytt hus!!!! Så mycket space ni får helt plötsligt! Må väl stumpan! kram

Och du..ha det så kul när du putsar/städar plattorna, ta ett kort när du gör det så vi får se att det verkligen är du som gör det :)

2010-10-05 @ 19:20:40
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Kristina

Åh vad även vi har att se fram emot :) Ska blir spännande att se bilder när allt är klart. Men det verkar som du har lite kvar att göra ;)

2010-10-05 @ 21:50:06
URL: http://johfam.blogspot.com/
Postat av: Linda

Som hos mig då, jag har också bloggtorka och inläggen duggar inte tätt.

Men vad spännande att ni har fått börja flytta in i huset, längtar efter att få se bilder, Kram

2010-10-05 @ 22:16:59
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Morfar Kolle

Många kramar till er alla ni är så duktiga

2010-10-05 @ 22:41:46
Postat av: Louice

Vad spännande att ni håller på att flytta in i ert nya hus nu. Blir nyfiken på att se hur ni har det sedan, du måste lägga ut kort när ni är klara.

Ja bloggtorka kan ma ha ibland, det har nog alla lite till och från. Vissa dagar har man inte alls lust att skriva ngt inlägg.

Lycka till nu med resten av flytten.

Må så gott! Kramar

2010-10-06 @ 01:57:01
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Carina

Vad kul att det äntligen börjar bli klart och att ni får flytta in, vi ser verkligen fram emot att få se bilder.



Många kramar till er alla

Carina

2010-10-06 @ 08:07:27
Postat av: Lotta

Men åh! Äntligen! Va härligt för er! Väntar med spänning på alla bilder ;)

2010-10-07 @ 10:20:24
URL: http://esmeralda71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0