Jane Hellen

Några bekanta var på besök för ett tag sedan och lämnade en påse med saker de inte ville släpa med sig hem igen. I den påsen låg bland annat ett Jane Hellen Shampoo.

Jag blev så förvånad att Jane Hellen fortfarande existerar. Det är ju en gammal klassiker som jag själv använde flitigt i tonåren.

För skojs skulle provade jag och gisses vad gott den luktar. OCH vilka minnen som väcks med denna doft. En på ytan tuff tjej men inombords så liten och osäker. Jag kommer helt klart att använda upp flaska och varje gång få något härligt minne från de gamla goda tiderna :)

Är det än idag ett tonårs-shampoo eller är det på väg att dö ut??

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

I looooove Jane Hellen doften.

Smörjer mig med JH-lotin nästan varje dag :).

Schampot och balsamet köpte jag också förut men mitt hår blir ännu mer svinto av det.

Jag har inte sett JH på fleeeera år men så hittade jag det på "Rusta" för kanske 2 år sen och är nu fast, igen :).



Vad roligt med Jultomtehälsningarna. Kikade på V's :).



puss o kram och välkommen att hälsa på och äta mjuk pepparkaka ANYTIME!!



2011-01-05 @ 21:23:44
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Visst doftar det underbart!?! Jag upptäckte det på en affär här hos oss i höstas och blev ganska paff...trodde inte alls de sålde det längre. Verkligen en nostalgitripp =) Mejlar du mig din adress så skickar jag ner några flaskor! Kram!

2011-01-06 @ 08:53:24
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej vännen

Mm...lite tradigt att det inte blir så mycket jobb. Men står iaf som tim.vik. :)

Lite tradigt att de inte har inredningsgrejor hos er...men man kan inte beställa via internet då? Eller de kanske inte skickar så långt..?

Ser att du gjort ny Header med dina fina barn. :) Jättefin. :) Ser att du gjort mer också...men hos mig ser vissa saker konstiga ut. Bl.a. står det ass="nav"> ...:) Säg till så hjälper jag dig gärna. :)

Uh så härliga bilder! Jag längtar verkligen efter sol o bad nu. Synd att man inte har pengar...om jag hade haft det så hade jag tagit mig ner till er. :) Nu när man ändå inte har så mycket att göra. :)



Kramar ifrån ett kallt sverige

2011-01-06 @ 10:51:03
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Li

Visst är det spännande vad dofter kan väcka för minnen?! För att inte tala om musik! Det är lite lovely! =O)

Jag känner igen flaskan, mne tror inte jag har använt eller sett det schampot på länge...

trevlig helg =O)

2011-01-07 @ 20:34:28
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Lotta

Bloggsvar: Enkla vet jag inte...men jag tror att det hjälpt mig att jag alltid sett fram emot dem och att jag känner mig trygg med mig själv =) Mina förlossningar har dock blivit snabbare varje gång...sist tog det en timme drygt från start och Stina är därför född i ambulansen mitt ute i de mörka Bergslagsskogarna ;) Men det gick ju bra det oxå. Är glad att jag litade på mig själv då jag krävde att vi skulle ringa dem så de kunde möta upp på vägen... ;) Hur ont det än gör så är det ju det mest magiska man kan va med om! Tänk va starka vi kvinnor är! ;) Kram!



ps jag står fast vid schampot ;)

2011-01-07 @ 20:46:56
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Russin

hej hej söta..:)



är här och snokar lite.. :) jovisst finns JH här hemma med.. även jag hade det som favorit i tonåren, men tror jag gillade den gula flaskan mest.. :)



Tack söta för dina kommentarer.. KRAMAR

2011-01-10 @ 21:56:55
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0