Staffparty in Phuket


(saknad på bild - 2 bakom kameran, 4 kunde inte åka, 2 säsonganställda åter i skolan)

Då var helgens staffresa avklarad och jag tror att alla var nöjda och glada. Det blev ett hektiskt schema och lite ändringar längst vägen, då vädrets makter inte var på våran sida.

Första stoppet blev på Phuket Aquarium och jag såg direkt enkla saker man skulle ha kunnat förändra för att förbättra stället. Men med tanke på de ynka 100 Baht (22 kr) det kostar så ska man inte förvänta sig allt förmycket. Förresten så kostar det bara 50 baht som thailändare. 

Det knäpptes måååååånga kort.... men inte på fiskarna utan på varandra!



Efter Aquariumet åkte vi till en restaurang som låg avlägset och jag tror inte det är många turister som hittar dit då det var en liten gumpig grusväg och inga direkta skyltar. Restaurangen låg vid havet och det var god och billig mat. Jag åt påtok förmycket!



När vi var mätta och belåtna åkte och bowlade på SF bowling på Jungceloyn i Patong. Poängen var spridda skurar från 25 till 175.



Efter bowlingen snabb shoppades det och därefter ville de åka till Phom Theap Cape, som ligger på den sydligaste spetsen och ska ha en fantastisk solnedgången. Vår var inte fantastisk! 20 minuter före vi kom dit öppnade himlen sig och det blåste upp. Spana in träden och flaggorna!



Sedan blev det middag på Kan Gaeng 2 som ligger i Chalong. En seafood restaurang längst med vattnet där man kan titta på båtarna och piren. Efter middagen fick barnaskaran personalen göra vad de gillar som mest - sjunga kareoke. Då tackade jag och Maken för oss och åkte till Villa Market och köpte dyr importerad Bounty och Snapple dricka.

Dag 2 fick de själva ta minibussen och åka till Phuket Zoo. Då åkte jag och maken och handlade maskindiskmedelstabletter eftersom det inte finns att få tag på i Krabi :)

Jag skulle vilja säga att åka med personalen är som att åka med ett gäng tonåringar på klassresa! 


Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen.

Haha, låter som en härlig resa! :D

2011-05-09 @ 10:13:37
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Fia

Klassresa med tonåringar, det är något jag kan relatera till. Jag säger bara: grattis till en bra prestation! :)

Häftigt med tigrarna, själv har vi blivit med höna kanske inte så mäktigt djur men ganska roligt.....

2011-05-09 @ 21:00:02
Postat av: ♥ Anna S

Jösses vilket väderomslag! Det ser ju ut att blåsa bara liiite där vid utsiktsplatsen ;).



Ha en toppendag finis!

Kram

2011-05-10 @ 06:34:32
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: lolla

haha låter som ni haft dt skoj med "tonåringarna"

kram lolla

2011-05-10 @ 21:43:22
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0