Treårig flicka sköt sin två åriga lillebror

I aftonbladet idag så läste jag en artikel om en treårig flicka som hittade en pistol under föräldrarnas säng och av misstag skjuter sin tvåriga lillebror i bröstet. Han avled senare på sjukhuset.

Detta gör mig så j-la förbannad. OM man nu måste ha ett vapen hemma så borde man använda hjärnan så pass mycket att man lägger vapnet på ett säkert ställe. Det är inte bara i USA detta händer. Även i Thailand sker detta titt som tätt att barn hittar föräldrarnas vapen och det slutar i tragedi.

För ett år sedan vaknade jag utav att det stod en man vid sänggaveln och jag var själv hemma med barnen. Jag skrek som ett djur och mannen/männen försvann. Det handlade om ett inbrott. Av någon konstig anledning väljer inbrottstjuvarna att göra inbrotten nattetid när man ligger och sover. Det var en oerhörd otäck upplevelse som har gjort att jag idag inte kan sova själv om natten.

Mina thailändska vänner frågar om jag skaffat ett vapen. Här är det vardagsmat att lägga en kniv eller dyligt under kudden/sängen. Visst, jag kanske skulle sova bättre om natten men vetskapen om att mina barn skulle kunna hitta vapnet gör mig livrädd. Så jag väljer helt enkelt att inte sova bra om natten. Mina barn är nr 1 i mitt liv!

Kram och trevlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Men vilken chock!!



Jag förstår att du inte sover bra & ha ett vapen i huset med små barn är ingen bra ekvation



ha en fin dag

massor med kramar

2009-05-29 @ 12:09:11
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna

NÄ du stumpan, det är bra...när jag och mannen vaknade för länge sen mitt inatten av att vi hörde ljud tog mannen dammsugeröret och gick på jakt, funkade fint som vapen :)

Att det sedan bara var en hylla som trillat ner i strädskåpet är ju en annan historia...kram kram

2009-05-29 @ 18:30:07
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0