11.113

Så många filer/foton hittade datakillen efter 8 timmars arbete.

Jag är sååå glad :)

Nu ska jag hem och göra en ordentlig backup på ALLT på datorn. Jag rekommenderar även DIG att göra det!

------------------

Jag är så sugen att gå på bio. Tyvärr så är alla filmer dubbade på thai här och det låter hemskt. Så även om de har engelsk textning så får man spader på att höra de hemska rösterna. Hur kul är det att höra Brad Pitt prata thai???!!!

------------------

Så vem är det som kommer att vinna fotbolls VM?? Enligt "Paul-bläckfisk" så kommer Tyskland att förlora idag och då blir det väl Holland - Spanien i finalen. Inte för att jag är fotbollsintresserad men jag tycker det är lite roligt att en bläckfisk lyckats pricka in alla lagen så här långt.


(bild lånad från google.com)

Efter jag hämtat barnen på kindergarten ska vi åka och titta på huset. Det är barnens önskemål. De längtar till flytten nu. Jag oxå!!

Kram i solen,


Kommentarer
Postat av: Agnes

Vilken tur att han kunde återställa dom! Jag skulle bli galen om alla mina försvann. Jag tar ju 100 bilder på liam varje dag :)

Men som tur väl är har vi en extern hårdisk som allt "viktigt" ligger på.

2010-07-07 @ 09:43:40
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Skönt att bilderna blev hittade! Vi har också en extern hårddisk sedan en månad tillbaks.



Tråkigt med dubbade filmer, i Bangkok har de i alla fall filmer med original språk och textning.



P.s. rösta gärna på Julia i Fokis tävling. Länken finns i vår blogg. STORT TACK! d.s.

2010-07-07 @ 18:42:24
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Jennifer - Lola May

Woops.. Det där skulle jag behöva göra, men det är ju så tråkigt.. hehe

2010-07-07 @ 19:15:57
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Wojtan

Hej Sara

Hej Sara



Förlåt, du har frågat tidigare men jag har missat att svara.

Jag fotar med Nikon D90 och till det har jag tre objektiv. Ett fast Nikkor 50 mm, en Nikkor 18-105mm och ett Tamron 70-300mm.

Skönt att du lyckades rädda alla bilder!

Jag tippar Tyskland som vinnare!



Kram Åsa

2010-07-07 @ 20:04:20
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Louice

Vad skönt att han hittade dem, fy vad jobbigt annars. Det är min mardröm att alla bilder ska raderas eller så. Vi lägger alla bilderna på en extern hårddisk, men det kan vara bra att ha ytterligare backuper, man vet aldrig.

Vad kul att åka och titta på huset, när blir det flytt? Förstår att barnen tycker det ska bli skoj.

Ha det gott! Kramar

2010-07-07 @ 20:42:43
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Kristina

Pratade just bilder men en kompis här om dagen och att man aldrig "framkallar" längre nu när allt är digitalt. Jag ligger säkert 3-4 år efter med att fixa kort och sätta in i album.



Vi har back-up varje dag på en extern hårddisk, men jag skulle ändå vilja ha dem på "papper" också. En hårddisk-krasch och allt kort borta skulle vara en stor sorg!!

2010-07-07 @ 21:43:44
URL: http://johfam.blogspot.com/
Postat av: Sara

God morgon!

Vilken tur att dina bilder gick att rädda. Har själv varit med om nåt liknande. Där lyckdes de också fixa det till sist. Man är ju så dålig på att framkalla bilder.

Vad bra att mamma kunde lämna pengarna till dig :)



Ja du, jag får nog åka tillbaks till Thailand. Det är sjukt hur mycket luften där påverkade min foglossning. Måste ha med fuktigheten att göra på nåt sätt. Nu känn sdet bara för jäkligt. Försöker göra så lite som möjligt. På tisdag blir jag förhoppningsvis av med gipset, då blir man ju lite rörligare.

Ha en skön dag!! Kram

2010-07-08 @ 07:22:34
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0